שעוני יוקרה לנשים – סקירת המותגים רולקס, אודמר פיגה, ופטק פיליפ לאורך השנים עם דגמים לנשים

Gotawatch > שעוני יוקרה לנשים – סקירת המותגים רולקס, אודמר פיגה, ופטק פיליפ לאורך השנים עם דגמים לנשים

שעוני יוקרה לנשים – סקירת המותגים רולקס, אודמר פיגה, ופטק פיליפ לאורך השנים עם דגמים לנשים

כיום, קשה לנו לזכור תקופה בה נשים לא ענדו שעוני יד, אולם, למעשה, נדמה כי רק שנים רבות לאחר שהגברים עברו משעוני הכיס הגדולים והמגושמים (והמרשימים, בואו נודה בכך) לשעוני היד הנוחים יותר, גם הנשים הפכו את שעוני היד לחלק מהאאוטפיט שלהן. אך הגיוני הוא כי יצרניות השעונים הממותגים תהיינה אלה הנוטלות חלק משמעותי ביצירת ההיסטוריה ההורולוגית הנשית, ולכן, הפעם, נסקור שני מותגים בולטים ואת ההיצע שלהם לבנות המין היפה.

שעוני יוקרה לנשים – רולקס

זוכרים את מה שכתבנו בתחילה? שגברים היו הראשונים שענדו שעוני יד? ובכן, מדובר בטעות נפוצה ורווחת. למעשה, התיעוד הראשון של שעון יד, היה של שעון יד נשי אשר תוכנן ויוצר עבור אישה. ביוני 1810 העניק אברהם-לואי ברגה שעון לקרולין מירה (קרולין בונפארטה) אחותו של נפוליאון ומלכת נאפולי שעון שיוצר במיוחד עבורה. במשך עשורים רבים, נשים עונדות בגאווה את שעוני רולקס והן מהוות חלק בלתי נפרד מהצלחתו של המותג.

Rolex Oyster

בשנת 1927, רולקס עשתה היסטוריה עם שעון היד העמיד במים הראשון שלה, ה- Rolex Oyster. במסגרת מסע החשיפה שלו, נענד השעון על זרועה של השחיינית מרסדס גלייץ, בעת שחייתה לאורכה של התעלה האנגלית. כאשר יצאה השחיינית מהמים, השעון המשיך לתקתק והיה ללא כל פגם או סימן של חדירת מים לתוכו. רולקס פרסמה מאמר בנוגע לכך בעיתונות המקומית, מה שביסס את מעמדו של Rolex Oyster כשעון עמיד ואמין.

Rolex Datejust

למרות שבמקורו, כאשר הושק בשנת 1945, Rolex Datejust נועד לגברים, במהלך 10 השנים הבאות ייצרה רולקס מגוון של דגמים המתאימים לנשים. ה-Datejust היה שעון היד הראשון בעל מנגנון מתיחה עצמית שהציג את התאריך בלוח השעון, הפך ועדיין נשאר אחד השעונים הפופולריים ביותר בקולקציית Rolex Oyster. בשנת 1957, הוציאה רולקס את Lady-Datejust: הגרסה הראשונה הרשמית לנשים של הגברות הרשמיות של כרונומטר תאריכים. הוא עדיין הכיל את אותן תכונות איקוניות, אבל גודלו הקטן יותר התאים יותר לפרק היד הנשית.

Rolex Day-Date

ככל שרולקס המשיכה לגדול ולהתחדש, מבחר שעוני הנשים שלה המשיך לגדול. בשנת 1956 נולד Rolex Day-Date. היה זה שעון היד הראשון שציין גם את התאריך וגם את היום בשבוע, כשהם מאויתים במלואם על לוח המחוגים.

The Pearlmaster

בשנת 1992 חזה העולם בהשקתו של הפרלמאסטר, גרסה חדשה של Rolex Lady-Datejust, המתואר כיום כשעון הכתר של רולקס. כיום, מציעה רולקס מגוון מדהים של וריאציות מהממות לפרלמאסטר.

שעוני יוקרה לנשים – פטק פיליפ

השעונים הראשונים של פאטק פיליפ הופיעו בסביבות שנת 1870. שלא כמו וריאציות קודמות של השעונים שהיו בנויים כתליון מחובר לצמיד, השעונים החדשים נוצרו במיוחד כדי להיענד על פרק היד. הראשון שבהם נמכר לרוזנת הונגריה אופנתית (Countess Koscowicz).

הנשים הבריטיות היו בין הראשונות שאימצו את הרעיון של שעון הענוד על פרק היד, מאחר והוא היה נוח ומעשי יותר בעת ציד ברכיבה על סוסים. הדגמים הללו נענדו על רצועות עור פשוטות, ומאוחר יותר, תפסו את מקומן צמידי זהב באירועים הרשמיים יותר. למרות המגמה החדשה, שעוני התליון היו עדיין מבוקשים ושיקפו את סגנונות התכשיטים של התקופה.

גברים החלו לענוד שעוני יד מעשיים יותר במהלך מלחמת העולם הראשונה כשמנגנוני השעונים שענדו, תוכננו, במקורם לשעוני הנשים. כאשר המכניקה של המנגנונים הקטנים יותר השתפרה, גם גברים וגם נשים כאחד אימצו בשמחה רבה את שעוני היד. עד מהרה, פטק פיליפ הצליחה לייצר מגנונים זעירים מספיק כדי שיתאימו לשילוב בטבעות. היצירתיות פרחה סביב המנגנונים המיניאטוריים, ששולבו לתוך סוגים שונים של תכשיטים.

בניגוד לשעונים המעוטרים והעדינים ביותר של המאה ה-19, העשורים הראשונים של המאה ה -20 פגשו שעונים מעשיים יותר לנשים הענודים על רצועות עור חזקות. אבל המנגנונים הקטנים יותר של שעוני היד הפגינו תחכום לא פחות מהגרסאות הגדולות של שעוני הכיס, ובשנת 1916 ייצרה פאטק פיליפ שעון מצילה (five-minute repeater) של חמש דקות שנמכר לגברת מניו יורק.

בשנות ה-30 של המאה ה-20, הדיוק המשופר של המנגנונים המוקטנים הביא לתבוסתם ולהיעלמותם של שעון הכיס, והוא פרח במגוון רחב של סגנונות שתוכננו ויוצרו על ידי פטק פיליפ. למרות זאת, הייתה זו מלחמת העולם השנייה, שבאת שכנעה את הנשים לענוד שעוני יד, כאשר הן השתלטו על משרותיהם ועמדותיהם של גברים שיצאו למלחמה.

מאז, שעון היד היווה כר פורה ליצירה ושיקף נאמנה את שינוי הטעמים והסגנונות. ה- 1997 Calatrava Travel Time Ref. 4864 של פטק פיליפ היווה את תחילתו של עידן חדש של שעונים מכניים מורכבים ועכשוויים לנשים, אשר מציעים מגוון גדול של קומפילציות, תכונות ויתרונות, בדיוק כמו השעונים הגבריים, ואף יותר מהם.

אולי, את התרומה המשמעותי ביותר שלה, תרמה פאטק פיליפ להיסטוריה המתעצבת של שעוני הנשים, בעובדה שהיא, בניגוד ליצרניות שעונים אחרות, מציעה שלוש קומפילציות "גדולות" בשעוני הנשים – minute repeater, כרונו מפוצל שניות ולוח שנה נצחי.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.