שעוני רולקס משומשים – יתרונות וחסרונות

Gotawatch > שעוני רולקס משומשים – יתרונות וחסרונות

שעוני רולקס משומשים – יתרונות וחסרונות

ההחלטה על רכישת שעון איכות כמו רולקס, היא החלטה מורכבת, מאחר והיא אינה נבחנת רק כלכלית והגיונית, אלא נכנסים אליה שיקולים נוספים, רגשיים, אשר קשים יותר לכימות ולהתמודדות ברמה הלוגית. הסוגיה מסתבכת אפילו יותר, כאשר מדובר על שעוני רולקס משומשים מיד שנייה, בין אם הם נרכשים ישירות מאדם פרטי ובין אם הם נרכשים מחנות שעונים מיוחדת המתמחה בשעונים מיד שנייה. בואו נתחיל בהצהרת המתבקש מאליו – לא כל שעון ניתן לרכוש כשהוא משומש. שעונים זולים או שעונים מאיכות ירודה, באופן טבעי, נמצאים מחוץ לשוק היד השנייה, בעיקר בגלל שלא משתלם כלכלית לאף אחד מהצדדים לעסוק בהם – זורקים אותם לפח, רוכשים שעון זול חדש ונגמר הסיפור. שעונים איכותיים, כשעוני רולקס משומשים, הם כבר סיפור שונה לגמרי – יש להם "שוק", יש להם ערך נומינלי ולא רק רגשי, ויש להם גם יתרונות לא מעטים!

מחירם של שעוני רולקס משומשים נמוך בצורה משמעותית

פרט לדגמי הוינטג', ככלל, ניתן לומר שכאשר אתם ניצבים מול הדילמה בין רכישת שעון חדש לשעון משומש, תמיד מחירו של השעון המשומש יהיה נמוך יותר, ובמרבית המקרים – באופן משמעותי. ראשית, הסיבה העיקרית לכך היא כל עוד ישנם שעונים חדשים ב"חוץ", מדובר בדגם שייצורו עדיין לא נפסק, כלומר – יש לו ביקוש. וכאשר יש ביקוש, כולנו יודעים מה קורה למחירו של פריט חדש, נכון? שנית, כל "יד" על השעון, בדומה לרכב, מורידה את הערך ההתחלתי שלו אוטומטית ב-X אחוזים, גם אם מדובר בשעון במצב חדש לגמרי. ישנם שעוני רולקס משומשים רבים שלא נענדו מעולם ואת כל חייהם הם בילו בכספת, ואף כאלה שנענדו רק פעם או פעמיים באירועים חגיגיים, כך שמצבם הוא חדש לגמרי, אבל עדיין, מחירם הוא מחיר של שעון מיד שנייה. נכון, מסובך יותר למצוא שעונים כאלה מאשר שעונים חדשים, אבל אם חשוב לכם לרכוש שעון רולקס ולא לשלם את מלוא מחירו של שעון חדש, הציפייה והחיפוש בהחלט עשויים להשתלם לכם.

שעונים רולקס משומשים נחשבים ללא פחות אופנתיים מהחדשים

ישנה סיבה, למשל, שדגמי תיקים מסוימים של בתי אופנה (למשל, Louis Vuitton Speedy של לואי ויטון או ה- Flap Bag של שאנל) ממשיכים להיות מצרך חיוני במלתחה של כל פשניסטה שמכבדת את עצמה, במיוחד בהשוואה לקולקציות תיקים אחרות אותן מציגים בתי האופנה בכל עונה.

הסיבה לכך היא, כי מהרגע בו הוצגו לראשונה ועד היום, דגמי התיקים האלה הללו, בעצם, פרט לשינויים מינוריים שחלו בהם, מעוצבים ונראים אותו הדבר. בדומה מאד ל- Rolex Datejust או ל-Submariner, הם מיצבו את עצמם כאייקונים אלמותיים, אשר אינם נתונים להשפעת טרנד זה או אחר, משהו המבטא את הסגנון האישי של המשתמש/ת או העונד/ת, הרבה מעבר לאופנה הנקודתית החולפת. השינויים או העדכונים שהוכנסו בדגמי רולקס הם כל כך מעטים, כך שכל דגם נראה כמעט זהה לחלוטין לדגם שקדם לו, כשהם ממשיכים לייצג ערך ואינם נבחנים בשל עדכניותם ועמידתם בצו האופנה.

למשל, ההבדלים בין Rolex Datejust שנוצר בשנת 1992 ושעון מהסדרה שנוצר בשנת 2002 הם מזעריים. אפס שינויים למנגנון המכני, לצמיד או לכיסוי הקריסטל ספיר. הוכנסו מספר שינויים מינוריים בחומרים המשמשים ללוח המחוגים ובדרך בה מחובר הצמיד לקייס – שום דבר שמישהו מלבד מומחה או אספן נלהב היה מסוגל להבחין בו, וגם אז, רק לאחר חיפוש מכוון של השינוי. אותו החוק חל על ההשוואה בין הסגנון הקלאסי של הדגם Rolex Datejust של שנת לסגנון החדש של דגם 2007. אם תחזיקו אותם זה לצד זה, תוכלו לשים לב כי ההבדלים הם קלים ומתבטאים במשקל השעון או בסגנון הליטוש, מה שהופך אותם למתקדמים מעט יותר מבחינת סגנון. אבל עדיין, גם בהם, רולקס ממשיכה להישאר נאמנה לאסתטיקה המקורית של ה-Datejust. בכך, היא מאפשרת לכם את המותרות של רכישת שעון רולקס "ישן", אבל ליהנות מכל היוקרה של שעוני רולקס ובמראה שלא נס לחו.

כך שגם אם התקציב שלכם מציב אתכם באזור של שעוני רולקס משנתון 2004 ומטה, או שאתם פשוט מעדיפים את הסגנון הזה מסיבותיכם – אינכם צריכים להסתפק בשעון "נחות" משום בחינה. כל אחד מהשעונים הללו הוא יצירת אמנות יפה בעלת סיפור משלה, המבוססת בהיסטוריה ההורולוגית והתרבותית, ומוערך על ידי אספנים והדיוטות כאחד.

נוחות הרכישה

הנה עובדה מפתיעה שאולי לא ידעתם – כיום, לא ניתן לרכוש באינטרנט רולקס חדש, לא מרולקס עצמה וגם לא מסוחר מורשה שלה.

אם אתם מ"קנייני הרשת", אלה שמדלגים על ההליכה לחנות אמיתית כאשר הם יודעים מה הם מחפשים ואינם מוכנים לבזבז את זמנם היקר בווינדו-שופינג, אתם לגמרי לא לבד, כי זוהי התגלמותה של נוחות הרכישה באינטרנט. אתם יכולים לדפדף בין הבחירות השונות בקצב המתאים לכם, מבלי להיות לאובייקט התלהבותו של מוכרן נחוש מידי. אבל, כאמור, כל הנוחות הזו אינה עומדת לרשותכם, כאשר אתם מחפשים רולקס חדש. שעוני רולקס משומשים, לעומת זאת, ניתן למצוא ברשת. כמובן, לא בהצפה, מאחר ואנחנו מדברים על שעוני איכות, אבל ניתן למצוא אותם באתרים המתמחים בכך או בחנויות מומחיות המפעילות אתר מכירה של שעונים מיד שנייה. ברור שיש לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים ולא להתפתות לדילים "משתלמים" מידי, אבל כן, בהחלט יתכן שהרולקס שלכם ממתין לכם ברשת!

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.