טרייד אין שעוני יוקרה – מה צריך לבדוק?

Gotawatch > טרייד אין שעוני יוקרה – מה צריך לבדוק?

טרייד אין שעוני יוקרה – מה צריך לבדוק?

אחת מהאפשרויות המשתלמות ביותר שהופיעה בתחום שעוני היוקרה בשנים האחרונות, הוא אופציית הטרייד אין. למי שעדיין איננו מכיר, או איננו יודע בדיוק כיצד מתרחש הדבר, מדובר בעצם בעסקת חליפין, בה, בעבור שעון מיד שנייה שברשותכם אתם מקבלים שעון אחר חדש או מיד שנייה ומזוכים בפער המחירים (כאשר השעון שלכם היה יקר יותר). או, וזהו המקרה הנפוץ יותר, במקרה שמחיר השעון שלכם היה נמוך יותר ממחיר השעון שקיבלתם, אתם משלימים את ההפרש בתשלום נוסף, מעבר לשעון שמסרתם. בדרך זו, אם ברשותכם שעון ישן ונחשב, תוכלו להתחדש בשעון מדגמים עדכניים יותר, ללא הוצאה של 100% ממחירו מכיסכם. נשמע כעסקה משתלמת? לא רק נשמע, זו באמת עסקה משתלמת, אבל רק בתנאי שאתם בוחנים היטב את העסקה ואת הפרטנר שלכם בה!

עסקאות טרייד אין שעוני יוקרה – טרנד חדש?

פרט לנושא התמורה (שעון תמורת שעון או שעון תמורת שעון + תשלום), עסקת טרייד אין שעוני יוקרה דומה מאד לרכישת שעונים יד שנייה, כלומר, היא נחשבת לדרך טובה לחסוך כסף, אבל ישנן מלכודות רבות אותן יש לחפש לאורך תהליך ההתקשרות. לפני שאנחנו מדברים על הפחים והמלכודות, בואו נקדיש עוד כמה מילים למגמה העכשווית של טרייד אין שעוני יוקרה, שלדברי מומחים, היא הדבר המשמעותי ביותר שהתרחש בעולם השעונים בשני העשורים האחרונים.

חברות השעונים השוויצריות, מתייחסות, באופן מסורתי לשוק שעוני היד השנייה כאל מתחרה, תוך דבקות באמירה המוכרת כי השעון היחיד שיכול להחליף רולקס חדש בעגלת הקניות של הקונה הנאמן למותג הוא רולקס וינטג'. אבל, בשנים האחרונות, החלה שוויץ לאמץ את המכירה החוזרת (שעוני יד שנייה), בתקווה לפתות את הקונים בחזרה לחנויות בכל האמצעים האפשריים העומדים לרשותה. מותגים מחפשים דרך לפצות את עצמם על הירידה במכירותיהם, אותה ירידה שחלה בשל הופעתם של השעונים החכמים והתעצמותו של שוק זיופי ותואמי השעונים. עולם ההורולוגיה משתנה, והמותגים עצמם צריכים להיות יותר חכמים בדרך מכירת השעונים שלהם, בה במידה בה הם צריכים להיות חדשניים, כדי להביא את הלקוחות לחנות ולפתוח פניהם את האופציה להכיר משהו שלא הכירו בעבר.

אחת השחקניות הראשונות והגדולות בתחום הטרייד אין היא אודמר פיגה, אשר מתכננת לפתוח חנויות שתעסוקנה במכירה ובקניה של שעוני יד שנייה. לא מפתיע, מאחר ועל פי ההערכה, מדובר בפלח שוק הגדול פי עשרה או פי עשרים מפלח הביקוש הקיים כיום לשעונים חדשים. החברה, המייצרת כ-40,00 שעונים חדשים מידי שנה, מחפשת דרך לבסס את שליטתה בשעוניה הקיימים בשוק, אשר כיום, במצבם המשומש, נמכרים בחנויות לוקאליות, במכרזים ודרך הרשת, בקניונים וירטואליים כמו איבי ואמזון.

אם כן, גם יצרנות השעונים הממותגים מראות עניין בכניסה למשחק, מה שהופך את התמונה להרבה יותר מעניינת. אבל כל עוד אודמר פיגה היא הסנונית הראשונה והבודדת בליגה של שעוני היוקרה, עסקאות הטרייד אין מוצעות לנו בעיקר במישור הלוקאלי, בדמותן של חנויות שעונים מקומיות, המציעות את אופציית הטרייד אין כשירות נוסף ללקוחותיהן.

מה צריך לבדוק בעסקת טרייד אין שעוני יוקרה?

"הכירו" את המוכר!

כמובן שלחנות מסודרת תמיד ישנה עדיפות תדמיתית על פני מוכר בודד וירטואלי ועלום שם, אבל אין זאת אומרת כי כל חנות (לכאורה) המציעה לכם את השירות, היא אכן חנות לגיטימית והגונה. כך שתמיד מומלץ לבדוק את הביקורות והמשובים באינטרנט, את ערוצי המדיה החברתית של החברה והאתר שלה, ולא לפספס את הבדיקה באתרי הביקורת המקצועיים. ואם החנות נראית לכם חשודה, פשוט התרחקו ממנה – החיסכון איננו שווה את הסיכון שבהסתבכות!

ודאו כי החנות המציעה לכם את העסקה מוסמכת לכך

Certified dealer הוא תואר שניתן לאנשים ולגופים המוסמכים מטעם יצרניות שעונים שונות למכור את השעונים שלהן. על תואר זה, צריכה להתווסף גם הכשרת Repairer מטעם יצרנית השעונים, המעידה על כך שהחנות או החברה מיומנת בתיקון השעונים מתוצרתה. הסיבה לכך שהדבר חשוב, היא כי חלק גדול מהשעונים הנמכרים מגיעים לחנות כשעוני יד שנייה (ברכישה מהמוכר תמורת כסף או בעסקאות טרייד אין), והם חייבים לעבור תהליכי ניקוי ותיקון, על מנת שיוכלו להיות מוצעים שוב למכירה. רק שען שהוכשר לכך יידע להשמיש שעון בצורה התואמת את מצבו המקורי ויוכל להשתמש בחלפים המקוריים לשם כך.

שאלו את המוכר על מקורו של השעון

כל מוכר/חנות מכובדים צריכים להיות מסוגלים להסביר היכן נרכש השעון המוצע לכם. מצופה מחנויות המפעילות שירות כזה לפעול בשקיפות מלאה, לא רק כדי להבטיח שהם אינם מסתבכים, אלא גם כדי להבטיח שהם אינם מסבכים אתכם ברכישת שעון גנוב או שעון המורכב מתערובת של חלקי שעונים אחרים (שעון "פרנקנשטיין"). במקרה כזה, אם תרצו לבדוק את הרכישה החדשה מול יצרנית השעונים או לקבל עליו שירות, והשעון מתברר כגנוב או כמזויף, אתם מסתכנים בהחרמת השעון או בהרס שלו. לרוב, ללא החזר או תשלום עבורו. במקרים המסובכים יותר, אתם אף עלולים להסתבך מבחינה פלילית, כשותפים לעבירה.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.