איך הפכו שעוני רולקס דייטונה משעוני מרוצים לשעוני יוקרה?

Gotawatch > איך הפכו שעוני רולקס דייטונה משעוני מרוצים לשעוני יוקרה?

איך הפכו שעוני רולקס דייטונה משעוני מרוצים לשעוני יוקרה?

שעוני הרולקס פותחו במקור עבור פעילויות מאתגרות כמו צלילה, טיפוס הרים, טייס ומרוצי מכוניות. כל אלו דרשו מהם להיות איכותיים, חזקים ועמידים בתנאים קיצוניים. שעוני הדייטונה פותחו עבור נהגי המרוצים של פלורידה, אך בדומה לשאר השעונים של המותג – הפכו כבר מזמן לתכשיט יוקרתי שמסמל איכות וטעם טוב. הסיפור מאחורי שעוני הדייטונה של רולקס

שעוני רולקס פותחו במקור כשעונים חזקים וחסינים במיוחד עבור צוללנים, טייסים ומטפסי הרים. הפעילויות המאתגרות הללו גרמו ליצרנים השוייצריים לשקוד ימים כלילות ולייצר בדקדקנות מכשירים שיוכלו לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, לחץ ומים, וכך פותחו במקור השעונים האיכותיים, העמידים והחזקים בעולם. בהמשך המותג עבר מהפך והשעונים החלו להיתפס, לצד מכשיר יעיל שיחזיק לנצח, גם כתכשיט יוקרתי ומעודן, שאפילו נשים שיכולות להרשות לעצמן, מאמצות אותו בשמחה. העולם התקדם בקצב מטאורי במאה השנים האחרונות, וכיום, כשאנחנו מוקפים במכשירים דיגיטליים, לרבות הסמארטפונים והמחשבים הניידים, אין צורך שימושי בשעון שיראה את השעה. אי לכך, שעוני הרולקס נרכשים ונענדים היום כפריט שמסמל יוקרה, סטייל וטעם טוב. סמל סטטוס שמקפיץ כל הופעה לרמות אחרות, גם אם אתם לובשים טי שירט וג'ינס.


רולקס דייטונה – השעון של נהגי המירוצים שעשה היסטוריה

מאיפה קיבל השעון את שמו?


בדייטונה ביץ' שבמדינת פלורידה השמשית שבארה"ב, נערך מדי שנה "מרוץ 24 השעות של דייטונה". מדובר באחד משלושת מרוצי הסיבולת היוקרתיים בעולם. מרוץ דייטונה מתקיים במסלול סגור בלבד, ועל מנת לאתגר את נהגי המירוץ עוד יותר, הוא נערך כל שנה בעונת החורף, כאשר הלילות ארוכים יותר והקושי בעקבות החשכה רב יותר.

אחד מהנהגים שהשתתפו במרוץ בשנות ה-30, הצליח להגיע למהירות שיא של 484 קמ"ש, והוא ייחס את הניצחון שלו גם לשעון הרולקס שענד, שהפליא ביכולותיו לעמוד במהירות כזו.

לאורך השנים שונה שמו של המרוץ כמה פעמים מסיבות חסות מסחרית, כיום נקרא באופן רשמי "ה-24 של רולקס בדייטונה". ישנו מנהג אשר הנהגים המנצחים של הקטגוריות השונות מקבלים כשי שעון רולקס מסדרת הדייטונה של המותג.

ב-1962 הפכה חברת השעונים השוויצרית למודדת הרשמית של המרוץ, וכשנה לאחר מכן השיקה את הדור הראשון של שעוני דייטונה. השעון הראשון, דגם ה-6239 צויד בכרונוגרף ובטכימטר ותוכנן במיוחד כדי  לשמש נהגי מרוצים במהלך המרוץ. השחקן הנערץ פול ניומן, שהיה ידוע בחיבתו למכוניות מרוץ ונהג אף להשתתף במרוצים, אימץ גם הוא את הרולקס דייטונה, מה שתרם לפופולריות של השעון האיכותי.

ב-1965 הוסיפה רולקס שדרוג משמעותי לשעוני הדייטונה, כאשר הדגם 6240 שהושק היה, בנוסף לעמידותו במהירות גבוהה, גם עמיד בפני מים. כמו כן, כפתורי תפעול הכרונוגרף קובעו במקומם ותדר הפעימות שודרג.

בין השנים 1971-1988 הוסף לדגמי הדייטונה החדשים ה-6265 וה-6263 גם מנגנון חדש – קליבר 727. בנוסף, רולקס החזירה את טכימטר הפלדה עם המספרים החרוטים. 


לקראת שנות התשעים, החלו לעבור למנגון אוטומטי בשעוני הרולקס דייטונה, ובשנת 2000 הושק הדור השלישי של שעוני המרוץ – שעונים בעלי מנגנון כרונוגרף אוטומטי. מנגנון הקליבר 4130 היה הסנונית הראשונה ונחשב למדויק ביותר ועמיד בפני תנאים קיצוניים. 

החלטתם להתחדש בשעון רולקס? כך תימנעו מזיופים

כאמור, בעשורים האחרונים שעוני יוקרה איכותיים נרכשים יותר כתכשיט יוקרתי ונצחי, המשמש כתוספת בולטת ומשדרגת להופעה. בעבר היו שעוני הרולקס נחלתם של גברים ואנשי עסקים בלבד, אבל כיום גם נשים מתקשטות איתם, ולא פעם הם נקנים כמתנה לאנשים אהובים ויקרים. כמו כן, שעוני הרולקס הם פריטים אידיאליים לקניה ומכירה מיד שנייה, שכן ערכם ואיכותם נשמרים לאורך שנים על שנים, ובנוסף ישנם דגמים ישנים שהחברה פסקה מלייצר, מה שהופך אותם לפריטי אספנות נחשקים. כל אלו, הופכים את שעוני היוקרה הללו למבוקשים מאוד, דבר המביא ליצירת זיופים רבים בשוק, ויש להיזהר שלא ליפול בפח הזה.

הסימנים שיעידו שהשעון הוא מקורי:

המחיר
מאחורי שעוני רולקס המקוריים עומדות שנים ארוכות של פיתוח שקדני ושימוש בחומרים האיכותיים ביותר הקיימים בשוק. שורה של אנשי מקצוע אמונה על הפיתוח, הייצור וההרכבה המסובכת של כל שעון ושעון. כל אלו הופכים את הפריטים הללו ליקרים – ומחיריהם נעים החל מאלפי דולרים ועד לעשרות אלפי דולרים. אם הוצע לכם שעון שמחירו נמוך מכך, זוהי נורת אזהרה, שיכולה להעיד על כך שמדובר בזיוף.  


המנגנון
שעוני רולקס בהכרח מגיעים עם מנגנון מתיחה עצמי. אם הוצע לכם למכירה שעון הפועל באמצעות סוללה או קוורץ, דעו שכנראה זהו אינו שעון רולקס מקורי.

חריטת המותג
חפשו חריטה חדה, ברורה ונקייה של המותג רולקס על גבי השעון. אם לא מצאתם כזו, או שקיימת אחת אך היא מטושטשת או מוכתמת, ייתכן שמדובר בזיוף.

סימנים נוספים שיכולים לסייע לכם לזהות האם מדובר בשעון רולקס מקורי או בזיוף, הם המספרים הסידוריים בתוך השעון – אלו של רולקס צריכים להיות באזור הספרה 6 ומספר הדגם אמור להופיע בסביבות הספרה 12. כמו כן, כל הדגמים של רולקס באופן גורף צריכים להיות עמידים בפני מים. 

מספרים סידוריים – המספרים הסידוריים של הדגמים השונים של רולקס נראים בתוך השעון. המספר הסידורי נמצא באזור הספרה 6 ומספר הדגם נמצא בסביבות הספרה 12.


אל תקחו סיכונים – היעזרו באיש מקצוע מיומן

כשעומדים לבצע רכישה יקרה שכזו, מומלץ שלא לקחת סיכונים מיותרים ולהיעזר באיש מקצוע מומחה בתחום. שענים כאלו תוכלו למצוא בחנויות השעונים. בחרו חנות בעלת ותק רב ביותר, מוניטין טוב, ורצוי כזו המחזיקה גם מעבדה מקצועית, שם יוכלו לבדוק את השעון עבורכם, ואף לבצע תיקונים במקרה הצורך.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.