שעוני רולקס: מילון מונחים

Gotawatch > שעוני רולקס: מילון מונחים

שעוני רולקס: מילון מונחים

שעוני רולקס: מילון מונחים

אם התחלתם לאחרונה להתעניין בנוגע לרכישת שעון רולקס, הרשו לנו ראשית לברך אתכם. אתם עתידים לגלות עולם שלם של חדשנות המשולבת במסורת, שלמות שאין שנייה לה ויוקרה על זמנית. אבל רגע לפני שאתם קופצים למים, הכינו את עצמכם לכך שמדובר בתחום מורכב ומרובה ביטויים השגורים בפיהם של הלקוחות הנאמנים, אך פחות בפי אלו שזה עתה עושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום. לפיכך, הכנו במיוחד בשבילכם, את מילון המונחים השלם של שעוני רולקס, הכולל גם מספר מונחים הרלוונטיים לתחום השעונים באופן כללי.
Two-tone – צירוף המילים "Two-tone"" מתייחס לשעוני רולקס המיוצרים משני סוגים של מתכות, כשלרוב מדובר בפלדת אל-חלד וזהב צהוב. לתיאור שעון המיוצר משתי מתכות שונות, משתמשים גם במספר ביטויים נוספים להלן:

  • "Steel & Gold"
  • "2-Tone"
  • "Tu Tone"
  • "18k & gold"

שעוני רולקס יוקרתיים גוטהלף שעונים
SubmarinerSubmariner הוא בין הדגמים הפופולאריים ביותר של שעוני רולקס. דגם זה הושק בשנת 1953 כשעון לצוללנים, שכן הוא יכול היה להמשיך לעבוד גם בעומק של 100 מטרים. זהו גם אחד מהדגמים ה"אייקוניים" ביותר של החברה.
Daytona Cosmograph – הביטוי מתייחס לדגמי "Daytona" המיוצרים מאז שנת 1963, הכוללים כרונוגרף (שעון עצר) מכני. השעון יוצר במקור עבור נהגי מרוצים, שכן הוא אפשר להם להעריך את המהירות הממוצעת בה נסעו בקלות וברמת דיוק גבוהה ביותר.
Crystal – גוף הפלסטיק או הזכוכית שמשמש להגנה על ה-Dial (החוגה, כלומר החלק המרכזי של השעון, שבו נמצאים המחוגים והספרות המציינות את השעה) מפני פגיעות מכניות.
Bezel – המסגרת המתכתית שמקיפה את ה-Crystal. אם תתקלו בצירוף המילים "Diamond Bezel", דעו כי הכוונה היא למסגרת המשובצת יהלומים.
Stainless Steel – באופן כללי הכוונה היא לשעוני רולקס שלא מכילים זהב.
Oyster Strap/Bracelet – סוג מסוים של רצועה שנכנסה לשימוש בשנות ה-30 המאוחרות של המאה הקודמת. הרצועה כוללת חוליות שטוחות השלובות זו בזו ויוצרות מראה של יחידה רציפה אחת כשכל חוליה מורכבת משלוש יחידות: יחידה מרכזית עבה יחסית ושתי יחידות צרות.
Jubilee Strap/Bracelet – רצועה שנכנסה לשימוש בשנת 1945, הכוללת חוליות המורכבות מחמש יחידות כל אחת. סוג זה של רצועה נחשב לנוח יותר, שכן הוא כולל יותר צירים ולפיכך מאופיין בגמישות רבה יותר בהשוואה ל-Oyster Strap.
President Bracelet – רצועה יוקרתית הכוללת חוליות בנות שלושה חלקים בצורת חצי עיגול. הרצועה הושקה בשנת 1956 ויוצרה לכבוד אחד הדגמים הקלאסיים ביותר: "Oyster Perpetual Day-Date".
Datejust – זהו קרוב לוודאי הדגם הקלאסי וה"טיפוסי" ביותר של רולקס, או ליתר דיוק, הדגם שרוב האנשים מדמיינים כשהם חושבים על שעוני רולקס. כמובן משמו של השעון, הוא כולל תצוגה של התאריך.
Vintage Rolex – שעוני רולקס הנחשבים כ"וינטג'", הם שעונים בני 30 שנים לפחות.
Ceramic/Cerachrom Bezel – בשנת 2005 רשמה חברת רולקס פטנט על Carachrom bezel. התהליכים החדשים שפיתחה, הביאו לעולם שעונים עם עמידות בפני חלודה (גם במים מלוחים), עמידות בפני דהייה של הצבע (גם בקרינה ישירה לאורך זמן) ועמידות בפני שריטות.
Pepsi Dial – ביטוי לא רשמי (סלנג) המשמש לתיאור Bezel insert בצבעים כחול ואדום. Bezel insert הוא החלק העגול הממוקם מתחת למסגרת המקיפה את ה-Crystal וכחול ואדום הם הצבעים המופיעים בסמליל (לוגו) של חברת "פפסי". בהקשר זה נציין כי ישנו ביטוי נוסף: "Coke Dial", המתייחס לאותו החלק, כאשר הוא כולל צבעים אחרים (שחור ואדום).
Pink/Rose – ביטוי סלנג נוסף, המשמש לתיאור שעוני רולקס המיוצרים מזהב ורוד 18 קרט. מדובר בסגסוגת הכוללת זהב (75%), נחושת (20%) וכסף (5%).
No Date/Non-date – ביטוי לא רשמי, המתייחס לדגמים שלא מציגים את התאריך.
Unworn/New – שעון שמעולם לא ענדו אותו, המגיע עם המדבקות המקוריות, המסמכים שמעידים על האותנטיות שלו והקופסא המקורית שלו. יחד עם זאת, למרות שמעולם לא ענדו את השעון, הוא אכן נמכר בנקודת זמן מסוימת על ידי רולקס. במילים פשוטות מדובר בשעון שנרכש מחברת רולקס, אך מעולם לא נמצא בשימוש.
Mint – מונח המתייחס למצב של השעון. מדובר במצב מצוין, הקרוב ככול האפשר למצבו של שעון שיצא מהמפעל זה עתה. לרוב שעונים במצב Mint, עברו טיפול ופוליש לפני שהוצעו למכירה, כדי לשפר את מצבם.
Masterpiece – מונח המתייחס לשעוני "pearlmaster". שעונים אלה משובצים באבנים טובות כמו יהלומים, ספיר ואדם (רובי) ומיוצרים מזהב 18 קרט.
Tapestry Dial – שעונים שבהם ניתן לראות חריצים אנכיים העוברים לאורך פני השעון.
Bark Finish – גימור מיוחד המשווה לחוליות רצועת היד של השעון מראה המזכיר קליפת גזע של עץ. ניתן לראות את הגימור הייחודי הזה גם במסגרת החוגה של חלק מהשעונים בסדרת ה-President.
Quartz – שעוני קוורץ הם שעונים חשמליים הפועלים באמצעות מנגנון הכולל מתנד המבוסס על גביש של קוורץ. הגביש יוצר סיגנל אלקטרוני בתדר מאוד מדויק כשלמעשה שעוני הקוורץ מדויקים יותר מהשעונים הפועלים באמצעות מנגנון מכני. רובם המוחלט של שעוני רולקס אינם שעוני קוורץ, אך אם נתקלתם במקרה בשעון קוורץ שנטען לגביו שיוצר על ידי חברת רולקס, אל לכם להתייחס אליו באופן אוטומטי כאל זיוף.
Rolex Deepsea – שעון המסוגל להמשיך לפעול גם בעומק של עד 3900 מטר. השעון הוא תוצר של שיתוף פעולה בן עשרות שנים עם צוללנים מקצועיים.
Panda – ביטוי של אספני רולקס, המתייחס לרוב לשילוב הצבעים שחור ולבן בחוגות של שעוני "Daytona", הכוללים בתוך החוגה של השעון, שלוש חוגות קטנות נוספות (החוגה הגדולה בצבע לבן ושלוש החוגות הקטנות, צבען שחור).
Cyclops – הכוונה היא לזכוכית המגדילה את התאריך בחלק מהדגמים. הזכוכית מגדילה את הספרות פי 2.5.
Meteorite – באמצע המאה ה-19 התגלה מטאוריט שנפל מהחלל החיצון לפני מיליוני שנים, בנמיביה. חברת רולקס עשתה שימוש במטאוריט הייחודי ויצרה ממנו שעוני יוקרה נדירים ביופיים. כיום המטאוריט מוגן על ידי החוק בנמיביה ולא ניתן עוד לעשות בו שימושים מסחריים. בחלק מהשעונים שיוצרו מהמטאוריט, ניתן למצוא רצועת עור, הנחשבת לנדירה במיוחד בשעוני רולקס.
Box & Papers – מונח המתייחס לקופסה המקורית ולניירות המקוריים שהגיעו עם השעון כשנרכש מהחברה.

חזרה לדף הבית: gotawatch.com

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.