רולקס כסמל סטטוס

Gotawatch > רולקס כסמל סטטוס

רולקס כסמל סטטוס

כאשר אתם חושבים על רולקס, אתה חושבים על יוקרה, ייחודיות, איכות וכסף, הרבה כסף. ישנם מספר מותגים שאיתם העשירים והמפורסמים שמחים להיתפס בעדשת המצלמה (ובעיני הציבור) כולל מרצדס בנץ, לואי ויטון, פראדה, ורסאצ'ה, הרמס, סטארבקס, גוצ'י (לפחות בחלק מהמדינות), וכמובן – רולקס. עבור רוב האנשים העשירים בעולם – בין אם הם עשירים "מהבית" ובין אם הם נובו רישים, רולקס הוא הקרם ד-לה קרם של כל השעונים. זה היה נכון בשנת 1910, כאשר שעון רולקס הפך לשעון היד הראשון וזכה בתעודת השוויצרית של דיוק כרונומטרי, וזה עדיין גם כיום.

אם תשאל את האנשים הלא-כל-כך-עשירים על שעוני יוקרה, סביר להניח שהם יאמרו, שבמידה ויום אחד הם יהפכו לעשירים, אחד הדברים הראשונים שהם ירכשו, יהיה שעון רולקס. השם לבדו מעלה מחשבות על מעמד, הצלחה והישגים.

כאשר אדם עונד שעון רולקס, הוא (או היא) נחשבים לעשירים ובלתי מושגים. כאחד מהמותגים המובילים בעולם, רולקס מוכרת שעונים שתג המחיר הממוצע עליהם נע בין עשרות אלפי דולרים ואפילו מעל מיליון דולר. שעון רולקס יכול אפילו להיות יקר יותר מאשר אחת מהמכוניות היקרות ביותר! מעט מאד מותגים מסוגלים לקדם ולשווק את המוצר שלהם בקלות וביעילות כמו שעושה רולקס.

רולקס כחלק מההיסטוריה העולמית

רולקס נוסדה על ידי אלפרד דייוויס והאנס וילסדורף בשנת 1905. החברה, שנוסדה במקורה בלונדון, הועברה לז'נבה שבשוויץ בשנת 1919, ומאז, היא פועלת משם.

מ-1919 ועד ימינו, שעוני רולקס הגיעו למקומות רבים, ונענדו על ידי כמה מהדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה. חלק מאמינותה של רולקס הושגה בשל עמידתה בשימוש בתנאים הקיצוניים ביותר – במעמקי הים או על אחד ההרים הגבוהים, באוויר הדליל ביותר.

האוקיאנוגראפים הנודעים, ז'אק פיקארד ודון וולש, ענדו Rolex Sea Dweller Deep Sea כאשר חקרו את תעלת מריאנה ב-1960. הצוות ירד לעומק של 10,916 מטרים מתחת לפני הים. הבמאי הקנדי ג'יימס קמרון, בעקבות וולש ופיקארד, אף הוא ביצע צלילה דומה בשנת 2012. הוא השתמש בצוללת ובזרוע רובוטית ענודה ב- Rolex Oyster Perpetual Sea- Dweller Deep Sea Challenge.

מטפס ההרים האגדי טנזינג נורגיי ענד שעון רולקס ב-1953, כאשר הוא ועוד אחד ממטפסי ההרים הנודעים, סר אדמונד הילרי (כמו גם חברים אחרים בצוות שלהם), עלו אל ראש הר האוורסט והגיעו לגובה של 8,848 מטר (29,029 רגל). הישג זה מהווה הוכחה כי רולקס איננו רק אקססורי יפה ומפנק – אם הוא יכול לעמוד במעמקים הקיצוניים ובאתגרי הגבהים של כדור הארץ, אתם יודעים שהוא יכול להתמודד כמעט כל דבר.

רולקס בעולם הספורט, האמנויות והשואו ביזנס

רולקס היא גם המותג הנבחר של רבים של טורנירי ספורט יוקרתיים כווימבלדון, The Masters Tournament ועוד. טייגר וודס, רוג'ר פדרר, אווה איבנוביץ, ופיל מיקלסון הם בין הספורטאים המקצוענים המובילים שנראו כשהם או עונדים שעוני רולקס. מאחר וכסף, עבור ספורטאים-כוכבים בדרך כלל איננו מהווה מחסום להשגת המאוויים, הם יכולים להישאר בחוד החנית של האופנה וזה נראה עבורם טבעי לחלוטין לא רק לשקף את מגמות האופנה החמות ביותר, אלא, אף, לעיתים קרובות, להכתיב אותן.

מלבד הקשר האמיץ שלה לספורט, רולקס גם תורמת לטיפוח יצירתיות וחדשנות באמנויות. היא נותנת חסות למקומות כמו ה- Royal Opera House ו- Teatro Alla Scala, אשר מהווים את האכסניה האומנותית למופיעים מהשורה הראשונה בעולם. באופן טבעי, שעוני רולקס נפוצים גם בעולם האופנה והבידור – בראד פיט, ג'ורג' קלוני, קמרון דיאז, בן אפלק, אדם לוין, אורלנדו בלום הם רק מספר דוגמאות הוליוודיות שנראו עונדים שעון רולקס, בין אם הם פרזנטורים רשמיים של המותג או לא.

כמובן, מי יכול אי פעם לשכוח את הקשר של רולקס עם המרגל המפורסם בעולם, ג'יימס בונד? בסרטו הראשון של ג'יימס בונד "דוקטור נו", ענד השחקן שון קונרי שעון רולקס. מאז, הופיע המותג בחלק גדול מסרטי הסדרה, כולל ב"מרוסיה באהבה", "Goldfinger", "כדור הרעם", "קזינו רויאל", "בשירות הוד מלכותה", "חיה ותן למות", "האיש בעל אקדח הזהב" ו"רישיון להרוג".

מהם השעונים רולקס היקרים ביותר?

פריטי הווינטג' היקרים ביותר בהיסטוריה של רולקס, הם כוללים את הרולקס של ג'יימס בונד משנת 1973 ($450,000), Rolex GMT 116769TBR ($485,350), רולקס הדייטונה של אריק קלפטון משנת 1971 ($505,000) ואת Rolex Chronograph משנת 1942 (1.17 מיליון דולר).

לאחרונה, עלה שעון ה- Rolex Datejust Reference 6305 של נשיא ארה"ב דוויט אייזנהאואר לכותרות. שעון הזהב הצהוב בן 18 הקראט ניתן לאייזנהאואר על ידי רולקס בשנת 1951, במסגרת חגיגות ייצורו של השעון ה-150,000 של החברה (השעון של חגיגות ה-100,000 הוענק לראש ממשלת בריטניה לשעבר, וינסטון צ'רצ'יל). הציפיות למכירה הפומבית היו גבוהות למדי – התחזית הייתה כי השעון בוודאי יצליח להפיק תג מחיר של למעלה ממיליון דולר.

עם זאת, השעון לא הצליח להימכר במכירה הפומבית שבבוסטון, מסצ'וסטס. ההצעות החלו ב-100 אלף דולר והגיעו ל -475 אלף דולר לפני שנעצרו. השעון לא נמכר, ורבים היו מופתעים מכך. אולם, מספר מומחים גילו כי השעון סבל מכמה בעיות טכניות ועיצוביות, אשר עשויות, בחלקן, להוות את הסיבה לכך שהשעון לא הצליח להגיע למחיר הצפוי.

אי-מכירתו של שעונו של אייזנהאואר איננה מעידה על שוק שעוני הוינטג' על הביקוש והמחירים הגבוהים באופן כללי. השעון של נשיא ארה"ב לשעבר עדיין מחזיק במוניטין של היותו, ככל הנראה, שעון רולקס המפורסם ביותר של כל הזמנים.

שעוני רולקס ידועים ביוקרתם, יופיים, אמינותם וייחודם. רולקס ידועה גם בזכות הקשר החזק שלה להיסטוריה ולאנשים מפורסמים – שלא לדבר על המחיר הגבוה שבו נמכרים שעוניה. עם ההיסטוריה יוצאת הדופן של מותג שעונים זה, ספק רב אם רולקס תצטרך אי פעם לוותר על מעמדה כסמל מעמד.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.