רולקס יד 2 – מה צריך לדעת

Gotawatch > רולקס יד 2 – מה צריך לדעת

רולקס יד 2 – מה צריך לדעת

רולקס הינה חברת שעונים איכותית, מובילה בחידושים, אמינה, בעלת סטטוס יוקרתי ואף חברה שמעניקה תמורה מלאה, כאשר בין היתר החברה מעניקה לא מעט בחזרה (מפנה כ30% מסך ההכנסות כתרומה לקהילה ולסביבה), כך למרות שהמותג קיים לאורך 110 שנה, הוא עדיין חסר מתחרים ראויים. כמו כן, שעוני החברה עולים כמה עשרות אלפי שקלים, ועל כן מי שחולם ליהנות משעון רולקס ובו זמנית למזער את ההוצאה, פונה לרכוש שעון יד שנייה, אם כי לא חסרות סיבות נוספות, קרי הרצון לשים את היד על דגם מסוים, ומי שמכיר את שעוני החברה, יודע שלא פעם מתעורר הצורך לחכות ברשימת ההמתנה כמספר חודשים, כך שפנייה אל שוק יד שנייה אכן מהווה חלופה מבטיחה.

הכדאיות שמאחורי הרכישה

ישנה סברה ששעוני רולקס אינם מאבדים מהערך שלהם, אך טענה זו אינה לגמרי מדויקת. ללא ספק קיים שוק לשעוני רולקס יד 2, ולמרות שהמחירים עדיין גבוהים, המחירים כן יחסית זולים, ולו בעשרות אחוזים. אי לכך אדם שמבקש לעשות רושם על הקולגות, אדם שמבקש להשיג דגם נדיר שכבר לא מייצרים, או פשוט אדם שאין זה משנה לו האם מדובר בשעון חדש או בשעון יד שנייה, פשוט ישמח לדעת שהתחום אכן מפותח, ופה נותר להציף את השאלה לאן לפנות ומה רצוי לבחון לקראת רכישה.

הדרך הפשוטה

רגע לפני שנציין למה יש לשים לב, נבהיר שהמשימה עשויה להיות מאוד פשוטה, וזאת כי אין צורך לחפש הרבה, אלא ניתן לבחור בין שתי אפשרויות עיקריות: ראשית האופציה האידאלית ביותר היא להכיר חנויות בעלות רזומה חיובי ושמתמחות במכירת שעוני רולקס יד 2. באופן שכזה זוכים לדעת שהעסקה תהיה חוקית, המחיר יהיה הוגן, ומעבדה מקצועית תבחן את איכות ומצב השעון. מי שבוחר באופציה זו, מהר מאוד יגלה שלא חסרות חנויות רלוונטיות ואף שמדובר באופציה היחידה שמבטיחה אמינות מלאה, וזהו נתון יקר ערך, במיוחד כאשר ידוע שהתחום סובל משלל זיופים איכותיים, כך מי שאינו מגיע מהתחום עשוי להתקשות להבדיל בין דגם מקורי למזויף. אופציה נוספת היא לפנות לפורומים השונים שמיועדים לחובבי רולקס, להתחיל לבחון אלו דגמים מועמדים למכירה ופשוט לקוות לטוב – לקוות שרוכשים דגם מקורי שעובד היטב.

שתי אופציות

חשוב להבין שאדם שעומד לרכוש שעון רולקס בעשרות אלפי שקלים, מבקש להיות בטוח שאין מדובר בזיוף, שהשעון אכן תקין ושהשעון אינו מסתיר היסטוריה של תיקונים. חשוב להבין שאותו אדם צריך לאמת את טענות המוכר, לוודא שהמוכר הנו בעליו החוקיים של השעון וכדומה. פה נציין שללא ספק קיים מידע רב ללמוד, אך באותה נשימה גם יש היכן ללמוד (ברשת לא חסרים טיפים ממוקדים עבור בחינת מקוריות של שעוני רולקס), ועל כן אנשים רבים מעדיפים להשקיע מספר שבועות בחקר מעמיק בתחום, ולו בכדי לחסוך כמה אלפי שקלים, כאשר מי ששואף לחסוך ובו זמנית לחוש בטוח, יכול לפעול באופן דו צדדי: ללמוד את התחום ובמקביל לקחת את השעון למעבדה מקצועית (הבדיקה עתידה לעלות בערך כ400 ש"ח), ממש כפי שפועלים בעת רכישה של רכב. על מנת לפעול כך מומלץ לבצע את הרכישה בחנות שמחזיקה מעבדה, ולוודא ששני הצדדים יהיו נוכחים.

היבט משפטי

מבחינה משפטית חשוב לדעת שבעת רכישת שעון יד 2 מחנות מוכרת, הרי שהרוכש מוגן באופן הרמטי, משמע גם אם יסתבר שהשעון גנוב הוא מראש ייצא נקי. לעומת זאת, כאשר הרכישה נעשית מול אדם פרטי, הרי שאותה הגנה משפטית אינה קיימת – נקודה למחשבה.

זיופים איכותיים

מי שיבקש ללמוד אודות תחום הזיופים, ולו בכדי לבחון בעצמו האם השעון מקורי, ראשית צריך לשאול את עצמו האם הזמן הזה שווה לו כמה מאות שקלים, כי כפי שציינו אין באמת צורך לבחון באופן עצמאי, כי כל עוד משלמים כמה מאות שקלים למעבדה מקצועית, מקבלים תשובה ודאית. אם בכול זאת מתעקשים לבחון בעצמכם האם השעון מקורי (פשוט כי התחום מרתק), נציין שאומנם תמצאו מגוון עבודות זיוף מאוד מקצועיות ואף כאלו שכוללות הולוגרמה של הלוגו ישירות בקריסטל לצד מספר סידורי תקני, אך יחד עם זאת רוב הזיופים (ואף המוצלחים ביותר) אינם מצליחים לזייף כראוי את המנגנון, ועל כן מוטב להבין מהם המאפיינים של מנגנון מקורי. סקרנים? תעברו לפסקה הבאה:

מאפייני מנגנון רולקס:

  • אחד המאפיינים של מנגנון רולקס מקורי נוגע לתנועת המחוגים, משמע מנגנון רולקס מקורי מוביל את מחוג השניות לנוע באופן רציף וחלק, ללא שום עצירה.
  • מנגנון מקורי אינו מנגנון קוורץ, אלא מדובר במנגנון מכני, קרי סטופר. אי לכך מוטב מראש לבחון (למשל דרך יוטיוב) כיצד נראה מנגנון האיפוס של הסטופר בשעון רולקס מקורי, וכיצד נראה מנגנון האיפוס של הסטופר בשעון רולקס מזויף.
  • הצליל של התקתוק צריך להיות שקט לגמרי.
  • לא אמורים לראות את המנגנון של השעון, כי למעט דגמים נדירים שיצאו לפני מספר עשורים, החלק האחורי אמור להיות אטום ולא שקוף.

הוצאה זניחה תשובה מבטיחה

לבסוף נסכם שאם גם אתם תוהים מה צריך לדעת לגבי רכישת רולקס יד 2, נציין שלא חסרים סימנים מסייעים, כגון כאלו שנוגעים לאיטום השעון, למיקום המספר הסידורי, לאופי החריטה בגב השעון, לחומריות, לגודל של האותיות, לאופי ההגדלה של זכוכית המגדלת וכדומה, כך שאם רוצים לרכוש שעון יד 2 ולהרוויח מסך העסקה, הרי שיש לבחון אותו היטב, ולו באמצעות בחירה באופציה הקלה – לתאם עם המוכר בחנות מכובדת שמתמחה בשעוני רולקס ושמעמידה לרשות הלקוחות מעבדה, משמע לצד הוצאה יחסית זניחה, תזכו בתשובה מבטיחה.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.