איך לבחור שעון יוקרה לגבר?

Gotawatch > איך לבחור שעון יוקרה לגבר?

איך לבחור שעון יוקרה לגבר?

בניגוד לסמארטפון חדש, השעון החדש והמושלם שלכם, הוא לא רק זה שיש בו הכי הרבה פונקציות, אלא גם זה שיש בו את האלמנט החמקמק הזה שהופך אותו לייחודי

יש שעונים, ויש שעונים. הראשון יראה לכם את השעה. האחר, יאמר לעולם איזה סוג של אנשים אתם – כאלו שמבינים ומעריכים אומנות, מסורת, וזמן שמנוצל היטב (ולעתים קרובות, מושקע היטב). שעון מסוג זה מורכב בדרך כלל בפינה שקטה ב​​שוויץ, שם, בנוסף לגלגלי שיניים, מנגנונים איכותיים ומתכות יקרות, יצרניו מוסיפים גם משהו נוסף, שהוא בלתי ניתן לתיאור. משהו בעל ערך רב יותר מסתם לדעת מה השעה.

והדבר הבלתי מוסבר הזה, הוא בדיוק מה שהופך את רהרכישה של שעון יוקרה לגבר,  לתהליך רצוף במלכודות. בניגוד, נניח, לסמארטפון חדש, השעון החדש והמושלם שלכם, הוא לא רק זה שיש בו הכי הרבה פונקציות (אלא אם כן זה מה שאתם מחפשים, ובמקרה כזה, שעון מתוצרת פטק פיליפ אמור להתאים כאן בדיוק). בנוסף, חשוב לדעת שהמחיר לא תמיד מעיד באופן מדויק על האיכות, ובטח שלא באופן אוטומטי. זה יהיה טיפשי, ואולי אפילו מעט מחוצף, למקם שעון בסולם הדרגות רק בגלל שהוא רוקן את חשבון הבנק שלכם. שעונים מתאימים – יכולים להגיע במגוון של עיצובים וסגנונות, ואף בסקאלה רחבה של תגי מחיר, ואילו בחירה באופציה קלאסית וסולידית יותר, ומוכיחה שעשיתם את המחקר הדרוש, הכנתם שיעורי בית, ואף עשיתם צעד משמעותי לקראת הפיכתם לאספני שעונים ממש.

אבל זה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע. אחת האשליות הגדולות ביותר של עולם השעונים ('הורולוגיה', אם לקרוא לילד בשמו) היא שכל המועדון יכול להרגיש קצת אקסקלוסיבי, אולי אפילו קצת מתנשא. זה עולם עמוס בטרמינולוגיה. במקרים מסוימים, זה גם עולם נגוע בסנוביות מסוימת. אבל אנחנו לא כאלה. אנחנו רוצים לעזור לכם לצלול לתוך עולם השעונים. כל גבר צריך. אז הרשו לנו לפרק את היסודות, ולסייע לכם להבין כיצד לבחור את שעון היוקרה הראשון שלכם.

איך שעונים עובדים?

אז מה גורם להם לתקתק? כן, תרתי משמע. הכל תלוי במערכת אחת חשובה להפליא שנקראת 'התנועה', שלעתים קרובות מכונה גם "קליבר". התנועה היא המנגנון בתוך השעון: לעתים קרובות 'מנוע' מסובך ומשוכלל שגורם לשעון להסתובב. כדי להפוך את הדברים למסובכים עוד יותר, פיתחו סוגים שונים של תנועות.

הקליבר הראשון שחשוב להכיר הוא קוורץ. תנועות אלו מוסדרות על ידי פיסת קוורץ ומופעלות על ידי סוללה מדויקת מאוד, המיוצרת בייצור המוני. כאשר הסוללות הללו  הושקו לראשונה בשנות השבעים, הדבר גרם לטרדות רבות בתחום, שכן מותגים רבים הצליחו לייצר שעונים מדויקים וזולים יותר בכמויות גדולות, מה שגרם ליצרניות  הוותיקות לחשוב מחדש ברצינות כיצד הן הולכות לקרוא תיגר על ה' משבר קוורץ'. כיום, כבר לא ממש מדובר בחילול הקודש בקרב היצרנים המוערכים, אבל הקוורץ כן נחשב במידה רבה כנחות מבחינה טכנית מאשר קליברים שיוצרו בעבודת יד במקומות אחרים. מה שכן, חשוב לדעת שהם טובים באותה מידה – אם לא טובים יותר – בקביעת השעה המדויקת.

בצד השני, יש קליברים מכניים. חלקם מפותלים ידנית, אבל בימינו הרוב הם "אוטומטים": שעונים שנבנו באופן יעודי כדי לרתום אנרגיה קינטית, כך שבכל פעם שאתם מזיזים את פרק כף היד שלכם, התנועה עדיין פועלת. יתרה מכך, אוטומציות שפותחו אצל יצרניות השעונים עצמן (בניגוד לאלה שנרכשו על מייעודית) בדרך כלל לוקח יותר זמן ומיומנות לפתח ולהטמיע, ובכך להפיק שעון 'מכובד' יותר בסטנדרטים של הורולוגיה.

למה האוטומציה קובעת את הסטנדרט?

אפשר לסכם את התשובה לשאלה הזו במשפט אחד: "הדבר הכי פחות חשוב ששעון עושה הוא להראות את השעה". אנשים אוהבים שעונים מכניים מאותה סיבה שהם עשויים להעדיף תקליטי ויניל על פני MP3. זה לא רק מה פריט מסוים עושה, אלא במידה רבה יותר – איך הוא עושה את זה. עבור רבים, הדבר חשוב למדי בעת שבוחרים את מה שיכול להיות הרכישה המורכבת והאומנותית ביותר בחייהם.

בחירת השעון הראשון שלכם

יש הרבה משתנים במשחק הזה. יש לכם טעם משלכם. יש לכם דרישות משלכם. ואולי הכי חשוב, יש לכם תקציב משלכם. עם זאת, דעו שיש גמישות רבה בטווח שעוני היוקרה, ויש מותגים שאולי לא ממש מתהדרים בשיק של שעון רולקס, אבל זה לא בהכרח אומר שהם לא טובים בפני עצמם.

איך עובד התמחור?

איך זה ייתכן ששעון של יצרנית מסוימת עולה כמה אלפי שקלים, ואילו שעון יוקרה של יצרנית אחרת מתומחר בעשרות אלפי שקלים? בסופו של דבר, הדבר מסתכם בחומרים, במשך תהליך הייצור ובמורשת של המותג. שעוני קוורץ זולים יותר מכיוון שאפילו תנועות הקוורץ הטובות ביותר, שיוצרו בשוויץ, עולות כמה מאות שקלים, בעוד שאלו המיוצרות בסין עולות עשרות בודדות. 

תנועות אוטומטיות לא רק עולות יותר (ולעיתים קרובות הרבה יותר, במידה והן מיוצרות באותו מפעל של השעונים, ונבדקות בקפידה), אלא שהשעונים המאכלסים אותן נוטים להיות מעוצבים יותר, עשויים מחומרים יקרי ערך יותר ועוברים דרך שורה ארוכה של שענים מומחים. 

למה הגודל כן קובע?

כמו שאין גודל אופייני לשורש כף היד, אין גודל טיפוסי של שעון. בעוד ששעונים מסוימים הם כל כך גדולים עד שניתן לראות אותם מהחלל, הקוטר הסטנדרטי של שעונים נע של בין 34-44 מ"מ. במידה ופרק כף היד שלכם הוא סטנדרטי ונוטה להיות צר, שעון בגודל 34-40 מ"מ יעבוד מצוין, בעוד שלגברים "מחוספסים" יותר, שהתברכו בפרק כף יד עבה יותר, כדאי לבחור בדגמים של עד 46 מ"מ.

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.