הבדלים בין רולקס סאבמרינר לרולקס דייטג'סט

Gotawatch > הבדלים בין רולקס סאבמרינר לרולקס דייטג'סט

הבדלים בין רולקס סאבמרינר לרולקס דייטג'סט

"עגנו בדיוק מעל הנקודה, כשמתחתנו 25 מטרים של מים. העפתי מבט אל חברי לצלילה כשהחלקנו את המסכות למקומן. נשכתי את שפופרת הווסת ונפלתי לאחור על צידה של הסירה. עצרנו ב-15 מטר, ואז גלשנו עמוק יותר. בדקתי את רולקס הדייטג'סט שעל פרק היד שלי לפני שהתחלנו את הירידה… "

לא כתב אף אחד, אי פעם!

רולקס סאבמרינר נגד רולקס דייטג'סט

בעוד שמרבית שעוני הרולקס סאבמרינר משמשים לעשיית רושם על ידי מי שמכונה desk divers, ניתן לקבוע בסבירות גבוהה למדי, כי רולקס דייטג'סט מעולם שימש כשעון צלילה בפועל. לפחות לא בכוונה.

רולקס דייטג'סט הוא Oyster, כלומר יש לו עמידות כלשהי בפני מים. הגרסה הנוכחית נושאת דירוג של 100 מטר או 330 רגל, כך שהוא יכול, באופן תיאורטי, לעמוד בלחצים של צלילת-עומק רדודה.

אבל אין לדייטג'סט בייזל מסתובב עם סימני דקה כדי לתזמן את הצלילה שלכם או את שחרור הלחץ, וגם אין תוספת אורך מוסתרת בצמיד כדי לאפשר את ענידת השעון עם חליפת הצלילה. בנוסף לכך, גם ניגודיותם של המחוגים אל מול לוח המחוגים אינה מותאמת לקריאות מתחת לפני המים. ואז, יש את נושא המתכת היקרה אשר ממנה יצוקים מספר דגמים של השעון.

מסיבות אלה Datejust לעולם לא יוכל להיות שעון צלילה כמו ששעון צלילה צריך להיות.

מצד שני, רולקס דייטג'סט הוא שעון עסקים איקוני. אם סבא שלכם היה איש עסקים מצליח, רוב הסיכויים שהוא ענד רולקס דייטג'סט על פרק ידו. כן, חלקם היו דקים יותר ויותר אלגנטיים, אבל רולקס דייטג'סט נשאר, יחסית, ללא שינויים רבים מאז יציאתו לשוק בשנת 1945 לכבוד יום השנה ה-40 להיווסדה של רולקס, כאשר הוא נקרא לזמן קצר Jubilee Datejust.

רולקס סאבמרינר, לעומת זאת, הביא את שעון הצלילה לדור חדש שלו. הוא התחיל את חייו בשנת 1953 ומהר מאד הפך לשעון ייעודי מובהק, למרות שמתמודדים כמו Blancpain (עם Fifty Fathoms) ואומגה (עם Seamaster 300) נלחמו בדיוק על אותה המשבצת.

המורשת הזאת גרמה לכך, כי במהלך שני העשורים האחרונים, רולקס סאבמרינר התפתח לשעון שאותו עונדים אנשים רבים, כאשר הם מפלסים את דרכם להצלחה, ממשרותיהם השכירות בדרך אל הסוויטות המשרדיות הפרטיות.

למעשה, מעט מאד שמותיהם של דגמי רולקס מתגלגלים על לשונו של הציבור הרחב, כמו הרולקס סאבמרינר. שתי המילים הללו קשורות זו לזו כמו שמעט מאד מילים אחרות בעולם של הורולוגיה כרוכות זו בזו. אך טבעי הוא, כי בימים אלה, איש עסקים צעיר השואף לגדולה, ישקיע את הבונוס הראשון שלו ברכישת רולקס סאבמרינר.

אבל, בהתחשב בכל זה, למרות שבין יציאתם של שני האחים לבית רולקס הפרידו שמונה שנים, והם נועדו לפעילויות שונות מאד, אבל לא כל כך שונות כפי שניתן היה לחשוב. שניהם נושאים את השם Oyster, מה שמראה שהם שניהם עמידים בפני מים, ואת שניהם ניתן למצוא על צמיד Oyster, למרות שהוא אופציונאלי ברולקס דייטג'סט.

המנגנון

אבל הדמיון האמיתי בין שני הדגמים הללו הוא כי הם נושאים את אותו מנגנון, Calibre 3135. Calibre 3135 הוא מנגנון חזק, Superlative Chronometer, למעשה, שהוכיח את עצמו כבר מאז כניסתו לתמונה. לאחרונה, הגדירה רולקס מחדש את ייעודו של ה-Superlative Chronometer, כלומר כל שעון פועל באותו דיוק של -2 / + 2 שניות ביום.

אז בעת שאנחנו משווים בין שני השעונים, ניתן להבחין כי הם נולדו בעשורים שונים ולמטרות שונות, כמו תפוחים ותפוזים. אבל כדאי גם לזכור כי, בדומה לפירות, רולקס סאבמרינר ורולקס דייטג'סט מעניינים בשל הדמיון ביניהם, כמו גם בשל השונות שלהם. אבל, קרבתם של שני הדגמים, לפחות מבחינה רעיונית, זה לזה, מולידה אצל הרוכשים דילמות שונות, כמו הדילמה הבאה.

מה עדיף – רולקס סאבמרינר או רולקס דייטג'סט II עם לוח הזהב הלבן?

רולקס היא אחת מיצרניות השעונים השוויצריות הידועות ביותר של כל הזמנים. מבט אחד על הדגמים הפופולאריים שלהם – רולקס Deepsea ורולקס Explorer, וקל להבין בדיוק מדוע רולקס היא אחד המותגים המבוקשים ביותר בעולם ההורולוגיה.

בכל הנוגע לרולקס סאבמרינר או רולקס דייטג'סט II, מומחים טוענים כי אין כמעט מקום להשוואה. שניהם שעונים שוויצריים מעולים כי רולקס פועלת על פי סטנדרטים מחמירים. אבל כדאי לנתק את התכונות של השניים כדי לראות איזה מהם מתאים יותר לאורח החיים שלכם.

לרולקס סאבמרינר עיצוב קלאסי, שגם הופכות אותו לשעון איקוני מלכתחילה. כל אספן מכיר את הסאב (ואולי, אפילו, יש בבעלותו אחד).

הרולקס סאבמרינר הוא השעון שהכניס עניין לתחום שעוני הצלילה. הוא מגיע בשתי וריאציות: Submariner Date ו-No Date. ההבחנה בין השניים ברורה, וממילא מנגנוני שני השעונים שונים בשל התאריך. מה שהופך את הרולקס סאבמרינר לשעון מעולה הוא שהוא נשאר נאמן לשמו ולייעודו – זהו שעון צלילה שאתם באמת יכולים לקחת להרפתקאות צלילה.

מצד שני, רולקס Perpetual Datejust II עם מסגרת זהב לבן הוא שעון אלגנטי, שאותו ניתן לענוד מישיבה ועד לארוחת ערב עם שותפים עסקיים. הלוח החרוץ הוא גימור נחמד שנותן לשעון גימור מסוגנן יותר לעומת הסאבמרינר.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.