שעון פטק פיליפ או רולקס?

Gotawatch > שעון פטק פיליפ או רולקס?

שעון פטק פיליפ או רולקס?

באופן טבעי, כאשר אנחנו רוצים לדעת את ערכו של שעון יוקרה, נשווה אותו לשעון יוקרה אחר. ומה יותר טבעי מלהשוות את שעוני פטק פיליפ לשעוני רולקס? לכאורה, מדובר בהשוואה מורכבת, אולם, בפועל, ההשוואה הרבה יותר קלה ממה שאתם יכולים להעלות על דעתכם.

נתחיל?

פטק פיליפ

הישגיו:

בין שלל ההישגים של פטק פיליפ, ישנו גם את המצאת שעון היד Patek Philippev Calibre 89, שהוא גם אחד המורכבים שיש עם כ-33 קומפילציות, ועוד מגוון אפשרויות נהדרות. פטק פיליפ מובילה בחדשנותה ונחשבת לאחת משלוש החברות המובילות בתחום שעוני האיכות.

יוקרתיות המותג

פטק פיליפ ממוקם במקום ה-3 ביוקרה שלו, כשרק שני המותגים הנחשבים לפחות יוקרתיים ממנו, אך מוכרים יותר (אומגה ורולקס), מקדימים אותו במקום הראשון והשני.

יש המכנים אותו "הרולקס של העשירים באמת". ערכו המשוער של פטק פיליפ הוערך ב-2016, כעומד על 1,885,000,000 פרנק שוויצרי. זאת, לפי סוכנות אינטרברנד.

קהל היעד של המותג

מאז 1839 (קרוב ל-180 שנים) פטק פיליפ בנתה מעצמה של שעונים סופר high-end אשר נענדים ע"י משפחות אצולה, סלבס, אנשי ה-Fortune 500, מנכ"לים ומנהלי ה-C-Suite העליון, מיליונרים ומיליארדים ברחבי העולם. ישנה סיבה לכך כי למותג יש כזו יוקרה נהדרת. היא קשורה, במידה רבה, ליצירתיות ולחדשנות של פטק פיליפ, אבל קשורה בצורה בה פטק פיליפ ביססה את מעמדו של המותג בחלקו העליון של שוק שעוני היוקרה.

המסר המסחרי

הסיסמה המפורסמת של פטק ממסע הפרסום שלה היא "You never actually own a Patek Philippe. You Merely look after it for the next generation" – "אתה אף פעם לא הבעלים של פטק פיליפ, אתה רק דואג לדור הבא". מסע פרסום שבו הם פועלים במשך 20 שנה, ומסיבות טובות. מוזר ככל שזה נשמע, המודעות של פטק אפילו אינן מפרסמות שעונים, אלא מציגות את הערך של השעונים שעוברים מדור לדור במשפחות. שעוני פטק פיליפ יכולים, למעשה, לשמור על ערכם (ואף להגדיל אותו), לעתים קרובות, במשך דורות.

ערך מכירה מחדש

שעוני פטק פיליפ ידועים גם כשומרים על הערך שלהם או, אפילו, מגדילים אותו לאורך זמן. לפטק פיליפ יש את אחד מערכי ה-resell הגבוה ביותר לצד יריבותיה העסקיות, למעט זה של רולקס. אז מסתבר כי ישנה אמת רבה בסיסמת הקמפיין שלהם, פטק פיליפ יכולה לטעון לשליטה במעמד העליון של ההירולוגיה.

בעבר, השעון היקר ביותר שנמכר אי פעם היה שעון פטק פיליפ מרובה קומפילציות, שנמכר במעל ל-11 מיליון דולר, השני לו היה רולקס שנענד על ידי פול ניומן. בעוד שהאחד קיבל את ערכו מהעובדה כי שחקן ענד אותו, השני זכה בו ביושר בשל העובדה שפטק יוצרת שעונים הנחשבים למופת לכל שען-אומן.

רולקס

הישגים

מי שייסד את רולקס הוא הנס ווילסדורף וזה קרה בשנת 1905, כיום המותג היוקרתי היחיד שכולם בעולם מכירים בשמו, למרות שהוא מותג צעיר למדי, בהשוואה לפטק פיליפ – זהו הישג לא מבוטל. רולקס יצאה ליצור שעונים מעשיים ומייצרת אותם כשהם מרשימים למדי עם ה-chronometers superlative שלהם.

מיתוג רולקס

במשך השנים רולקס מותגה כחברת שעונים יוקרתית ואיכותית ששמה הולך לפנייה, מפורסמים רבים וחובבי שעונים מביני עניין מקפידים לרכוש את שעוני הרולקס ומכאן מגיעה גם הפופולאריות הרבה שלה המותג זוכה.

קהל היעד של המותג

במשך שנים רבות, רולקס משכה אלייה את כל אספני השעונים, ובין היתר גם משכה לקוחות רבים בעלי פרופיל גבוה, ביניהם סלבס הוליוודיים כשחקנים וזמרים. האנשים אשר בוחרים לקנות שעוני רולקס, הם בדרך כלל בעלי רמת הערכה גבוהה לשעונים קשיחים, הנהנים מתשומת הלב שמגיעה כאשר הם עונדים שעון השייך למותג המפורסם. בצד החיסרון, רולקס הוא גם שעון היוקרה שנחבט הכי הרבה, אם נהיה כנים עד הסוף.

המסר של המותג

רולקס, עם המיתוג שלה, מעבירה אידיאולוגיה שלמה לרוכשים שלה. היא גאה על היותה יצרנית השעון שהגיע לנקודה הגבוהה ביותר על כדור הארץ ולעומק הנמוך ביותר מתחת למים. המסר שלה הוא מיתוג של הרפתקה ושל שעון שישרוד בהצלחה רבה את כל המסעות האלה – המסרים הללו משתקפים גם בעיצובי השעונים של רולקס.

ערך מכירה מחדש

בנוסף לכל רולקס גם מככבת בראש ערך ה-resale. והיא עושה זאת בפער גדולה ממתחריה. יחד עם זאת, גם רולקס וגם פטק פיליפ, בדרך כלל, יגזלו בעת רכישתם נתח גבוה למדי מההון שלכם – כי אין מה לעשות, על איכות צריך לשלם.

חנות גוטהלף ממוקמת במרכז תל אביב, יש לנו ניסיון של מעל 20 שנה במכירת כל מותגי השעונים המובילים, בנוסף יש לנו מעבדה איכותית ומוסמכת לתיקוני כל סוגי השעונים – אז אם אתם מתלבטים בין אחד השעונים במאמר, או רוצים לקבל התייעצות מהמומחים שלנו אתם מוזמנים להגיע אלינו לחנות ונעזור לכם במה שנדרש – מה שבטוח, מכאן לא תצאו בידיים ריקות.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.