מה חשוב לדעת על שעון רולקס לנשים?

Gotawatch > מה חשוב לדעת על שעון רולקס לנשים?

מה חשוב לדעת על שעון רולקס לנשים?

הפואנטה העיקרית בשעוני רולקס לנשים, אינה דווקא ה"נשיות" שלהם, אלא העובדה, כי בדיוק כמו שעוני רולקס הגבריים, הם תולדה של המסורת הארוכה והמפותחת של רולקס, ועל כך, אין ויכוח. רולקס נחשבת כיום ל"מלכת יצרניות השעונים". היא המשפיעה ביותר, הידועה ביותר, ובעלת המעריצים הרבים ביותר עד כה. הנה מספר עובדות שכל חובב שעונים צריך לדעת על רולקס.

רולקס אינה שוויצרית במקורה

רולקס היא בהחלט אחת הדוגמאות הטובות ביותר למה שמייצרת התעשייה השוויצרית. ואכן, כאשר אתה שואל את האדם הממוצע לשמם של מותגים שוויצרים או שעונים ממותגים, רולקס מיד תצוף ותעלה. עבור הקהל הרחב, רולקס היא שוויצרית לכל דבר. סוף הסיפור. זה נכון… אבל רק בימינו. כי, מפתיע ככל שזה יכול להיות (לפחות עבור חלק, מאחר ורבים יודעים על ההיסטוריה של רולקס), רולקס לא נולדה שוויצרית. בעוד מותגים כמו אומגה או IWC נוצרו על בסיס יסודותיו של יצרן ורק לאחר מכן הפכו לישות מסחרית, רולקס עשתה את ההיפך מכך.

רולקס נוסדה בשנת 1905, ולא בשוויץ אלא בבריטניה (בלונדון, אם נדייק) תחת השם ווילסדורף ודייוויס. משכך, מייסדיה לא היו שוויצרים. האחד מהם, הנס ווילסדורף (הדמות הסמלית שמאחורי המותג ובראשו במשך עשרות שנים), היה גרמני במוצאו. השני, אלפרד דייוויס, גיסו, היה בריטי. למעשה, הכל התחיל בישות מסחרית, שלה מטרה אחת בלבד – מכירת שעונים, ולא ייצורם. באותו הזמן, רולקס לא ייצרה ולו חלק אחד בשעון, אלא ייבאה קייסים, לוחות מחוגים, מחוגים או מנגנונים מכמה מהספקים השוויצריים הטובים והידועים ביותר. מצב זה נמשך זמן רב ורק במהלך העידן המודרני רולקס הפכה מאינטגרטורית ליצרנית השעונים שאותם אנחנו מכירים כיום. מה שאינו גורע בשום דבר מאיכות השעונים שלה, כי לרולקס תמיד הייתה מדיניות קיצונית במונחים של בחירת המקורות מהם הגיעו חלקי השעונים שלה (מנגנונים של Aegler, צמידים של Gay Freresוכד')

חברת רולקס המשיכה בפעילותה בלונדון במשך 14 שנים, עד ל-1919, כשזמן קצר לפני כן, התחילה בייצור של כמה מחלקי השעונים בעצמה. במקביל לכך, גילתה כי שוויץ נחשבת לאפשרות הטובה ביותר בכל הנוגע לייצור חלקי שעונים. זוהי הסיבה לכך שב-1919 עברה רולקס לז'נבה, ומשם פועל המטה שלה עד היום.

רולקס לא התחילה את דרכה כיצרנית שעונים

רולקס, למרות איך שאנחנו מכירים אותה כיום, התבססה בעיקר על חלקי שעונים חיצוניים והיא סיפור ייחודי למדי בתעשיית השעונים השוויצרית.מלכתחילה, התוכנית העסקית שלה הייתה שונה משאר יצרניות השעונים. קחו למשל את המתחרה הגדולה ביותר של רולקס, אומגה. עבורם, הכל התחיל עם יצרן בשם לואיס ברנדט שבסיסו בעיר השוויצרית La Chaux-de-Fonds. בימיה הראשונים של אומגה, כל השעונים המיוצרים נמכרו תחת השם הזה. רק מאוחר יותר, תחת השפעת שני בניו, ללואי ברנדט עלה הרעיון ליצור מותג מסחרי בשם אומגה. ייצור שלפני מכירה היווה את המודל העסקי של אומגה, כמו של חברות יצרניות רבות.

רולקס התחילה להיפך. כיוון שווילסדורף ודייוויס לא התחילו בשווייץ, הם בקושי יכלו לייצר שעונים, אולם רצו להפוך את החברה למסחרית. לפיכך, הם יצרו ישות מסחרית עם שם חזק, רולקס. הרעיון של הייצור הגיע מאוחר יותר, למעשה הרבה יותר מאוחר.

רולקס היא בעלת מסורת עתיקת יומין, אבל גם חדשנית

בעוד שכמה מותגים נלחמים בכדי לייצר את השעון הקל ביותר, חסין הזעזועים ביותר או את השעונים המורכבים ביותר שנוצרו אי פעם, רולקס, למעשה, מעולם לא נכנסה למשחק הזה. עם זאת, שעוניה תמיד היו חזקים וחדשניים, וגם כיום, עשרות פטנטים נרשמים על ידי המותג מדי שנה – ואין זה אומר כי כל פטנט כזה ישתקף בשעון, אבל זה מוכיח עד כמה פרודוקטיבית מחלקות המחקר והמעבדות שמאחורי המותג. רולקס תמיד מתחדשת, תוך התמקדות במעשיות ובהמצאות ידידותיות למשתמש, מה שהופך את השעונים שלה ליותר יעילים, עמידים יותר, שימושיים יותר, פונקציונליים יותר, והכל, תוך הקונספט הרגיל של "שעון אחד, מטרה אחת". הנה מספר חידושים והמצאות של רולקס,אשר נחשבים לבולטים ביותר. רשימה זו רחוקה מלהיות שלמה וממצה, אבל היא רלוונטית ונוגעת אל שעוני רולקס לנשים, בדיוק כמו לשעוני רולקס הגבריים:

  • שעון היד הראשון שהיה כרונומטר מוסמך (1910, Obervatoire de Montres Suisse, להיות COSC). השעון התבסס על מנגנון אמין של Aegler, ורולקס ייצרה את השעון הראשון העונה על הסטנדרטים של COSC לשעון היד. אז, רק שעוני כיס יכלו להשיג דיוק כזה, ובשל המומחיות של Aegler במזעור, הצליחה רולקס לשלב את המנגנון בשעון יד ולענות לסטנדרט הנכסף.
  • שעון היד הראשון העמיד בפני מים – רולקס של שנת 1926 היה שעון יד הרמטי לחלוטין, עמיד במים, המוגן לא רק מפני מים אלא גם מפני אבק ולחות (ולכן, גם מפני חלודה). מה שנשמע לנו כיום כמו תכונה סטנדרטית ונדרשת משעון יד, היווה אז המצאה מהפכנית.
  • השעון הראשון עם שינוי תאריך אוטומטי בלוח המחוגים (1945, DateJust) שוב, תכונה הנשמעת לנו כרגילה, אבל, רולקס הייתה הראשונה שהציגה תאריך שהשתנה אוטומטית בדיוק בחצות, ומיקמה אותו בחלונית.
  • השעון הראשון לצלילה של עד 100 מ' (Submariner, 1953)
  • השעון הראשון המאפשר שני אזורי זמן בו זמנית (GMT-Master, 1954)
  • השעון הראשון שהשתמש בפלדת 904L (ולכל שעוני רולקס מאז 1985)

לסיכום

על פי מגזין פורבס, "רולקס היא השם המוביל בשעוני יד יוקרתיים", והמותג היקר ביותר, כאשר מתמקדים רק בתחום שעונים. יש עשרות היסטוריות ושמועות על המותג, ובכל זאת, אפילו עם השפעה כזו, עובדות מסוימות עדיין נותרו לא ידועות גם לאספנים המושבעים ביותר שלה. כעת, הארנו מעט מהמסתורין של רולקס.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.