שעוני רולקס לעומת שעוני פטק פיליפ

Gotawatch > שעוני רולקס לעומת שעוני פטק פיליפ

שעוני רולקס לעומת שעוני פטק פיליפ


עולם השעונים הוא עולם עצום, עולם של אין ספור אפשרויות, צבעים, גדלים ודגמים. כל אחד קונה את מה שהכי מתאים לו הן מבחינת מראה והן מבחינת תקציב, ויש אלו ששעוני יוקרה הם אלו שמושכים אותם. שעוני יוקרה הם שעונים שישר מושכים תשומת לב. אלו שעונים שאי אפשר לפספס את מי שעונד אותם ואי אפשר להתעלם מהאנשים הללו, כי זה מצביע על מעמד ועל פוזיציה בחברה.

שעוני יוקרה יכולים לעלות מאות דולרים ויכולים להגיע גם להרבה יותר מזה – אלפי או עשרות אלפי דולרים. יש מותגים שונים מוכרים ויש שניים שהם הבולטים בשוק – שעוני רולקס ושעוני פטק פיליפ. אז הנה קצת על שתי האופציות הללו למי שמחפש שעון איכותי, יפה ויוקרתי.

שעוני רולקס

על השעונים של רולקס אין כמעט מי שלא שמע. רולקס הוא מותג ידוע בתחום השעונים, מותג מוכר וכזה שצבר לו מוניטין שנים ארוכות. למעשה, חברת רולקס קיימת כבר משנת 1905 וייסדו אותה שני גיסים – אלפרד דיוויס והאנס וילסדורף כשבשנת 1908 השם רולקס נרשם כסימן מסחר.

רולקס היא לא עוד חברה שמייצרת שעונים. היא תמיד ניסתה למתג את עצמה ככזו שהאיכות בה היא הדבר החשוב, ובנוסף, השעונים שלה מתאימים למדידה בתנאים קיצוניים כמו טיפוס הרים, צלילה וצניחה.

את שעוני רולקס אפשר לראות בכל מקום ובעיקר במקומות בהם מתכנסים אנשים במעמד חברתי גבוה. הם מופיעים בסרטים ובתקשורת בכלל, כך לדוגמא דמותו של ג'יימס בונד עונדת אותה בחלק מהסרטים בכיכובו. יש שעוני רולקס לגברים ושעונים לנשים, וקנייה של שעון רולקס לא חייבת להיות דווקא של שעון חדש. גם לקנייה של שעון רולקס מיד שנייה יש יתרונות.

איך מזהים רולקס מקורי?

כמו בכל תעשייה ובעיקר בתעשיות בהם "רץ" לא מעט כסף, גם ברולקס יש לא מעט זיופים. יש אנשים שרוצים מאוד שעון רולקס ולא יכולים להרשות לעצמם רולקס במחיר המקומי, והם עלולים ליפול על שעון מזויף.

אז איך מזהים שעון רולקס מקורי? קודם כל המחיר. אם אתם מחפשים שעון רולקס ואתם מוצאים מישהו שמוכר והמחיר נראה לכם זול מידי, זה לא יכול להיות שעון רולקס אמיתי. עם הציעו לכם לדוגמא שעון "מקורי" של רולקס ב-70 דולר, אין סיכוי שזה אמיתי. אל תתפתו למחיר נמוך מידי אלא אם כן אין לכם בעיה להסתובב עם שעון מזויף.

פרמטר נוסף שמעיד על שעון רולקס שהוא שעון אמיתי ומקורי הוא העמידות למים. אחד הדברים שחברת רולקס הכי מתגאה בהם הוא העמידות של השעונים בצלילה, ולכן אם הוא לא עמיד למים או "בערך" עמיד למים, הוא גם בערך רולקס… רוב שעוני הרולקס מהאויסטר אמורים להיות עמידים למים עד לעומק של 100 מטר. רולקס הרי מתגאה בכך שהשעונים שלה הם שעונים שמיועדים למדידה בתנאים קיצוניים.

ומה לגבי הטקסט? הטקסט בשעוני רולקס הוא לא פחות ממושלם. הוא יפה ונקי, הוא בולט ובהיר מספיק והוא אחיד ולא מרוח. בבואכם לרכוש שעון רולקס אתם צריכים לבחון טוב טוב את הטקסט. אם יש איזה שהוא ריווח שלא נראה לכם או שהטקסט לא מדויק לגמרי, יכול מאוד להיות שזה שעון מזויף.

מנגנון

שעוני רולקס אלו לא שעונים שמופעלים על ידי סוללה והם לא שעוני קוורץ. אלו שעונים עם מנגנון מתיחה עצמי, מנגנון שרק שענים מוסמכים של רולקס יכולים לפתוח אותו ולהתעסק בו. אם המנגנון אצלכם הוא אחר, זה לא שעון רולקס.

אלו רק כמה סימנים לזיהוי שעון רולקס מקורי ויש כמובן עוד רבים אחרים. לפני שאתם רוכשים שעון רולקס כדאי מאוד שתוודאו טוב טוב שמדובר על שעון מקורי ולא מזויף.

שעוני פטק פיליפ

חברת פטק פיליפ היא חברה שקיימת מאמצע המאה ה-19, חברה שנמצאת בבעלות חברת שטרן. חברת פקט פיליפ ידועה באיכות הגבוהה שלה ובשני דברים עיקריים שמאפיינים אותה – זה שהיא מייצרת את רוב מרכיבי השעונים שלה, וזה שהיא עובדת בתקני ייצור מחמירים במיוחד. היא החלה את דרכה כיצרנית שעוני כיס ולאחר כ-30 שנה היא החלה לייצר גם שעוני יד. השעונים שלה מבוקשים מאוד על ידי עשירי העולם ואספנים רבים, ובין העונדים את השעונים ניתן היה לראות במהלך השנים גם מלכים, רוזנים, ראשי מדינות, אפיפיורים ודיפלומטים רבים.

ההבדל העיקרי בין חברת פטק פיליפ ובין חברת רולקס הוא בכמות הייצור של השעונים. בעוד שחברת רולקס מייצרת 2000 שעונים ביום, חברת פטק פילים ייצרה בכל 150 שנות קיומה כ-600,000 שעונים בלבד שזה פחות מהייצור השנתי של רולקס. למה? כי חברת פטק פיליפ רואה את שעוניה כייחודיים. כי היא פונה לקהל האספנים והשעונים שלה נמכרים במכירות פומביות, וכי היא רואה את שעוניה ככאלו שאמורים להחזיק שנים רבות ולעבור מדור לדור.

איפה כדאי לקנות שעון יוקרה?

בין אם אתם מחפשים שעון של חברת רולקס ובין אם אתם מחפשים שעון של פטק פיליפ, אתם צריכים למצוא מקום אמין מספיק כדי שתוכלו לרכוש בו בבטחה. אתם צריכים למצוא את החנות הוותיקה והאמינה ביותר שאתם יכולים למצוא, חנות עם מוניטין עשיר ועם אין סוף פידבקים חיוביים.

אתם צריכים לבחון את האינטראקציה שלכם עם מי שעומד מולכם ואתם חייבים לוודא שחנות כזו תמכור לכם רק שעון מקורי ואין שום סיכוי שתקבלו שעון מזויף.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.