שעוני רולקס לגברים – הצצה על שעוני הרולקס היקרים בעולם

Gotawatch > שעוני רולקס לגברים – הצצה על שעוני הרולקס היקרים בעולם

שעוני רולקס לגברים – הצצה על שעוני הרולקס היקרים בעולם

אספני רולקס, כדאי שתתחילו לשבור את קופות החיסכון ולספור את השקלים שלכם, מכיוון שב-13 וב-14 במאי 2017, במסגרת ה-Spring 2017 Geneva Sale, בית המכירות הפומביות השוויצרי הידוע פיליפס מעלה למכירה פומבית שעון נדיר ומיוחד במינו. השעון, המכונה "שעון באו דאי" (Bao Dai), נמכר במקור לקיסר האחרון של שושלת נוין (Nguyen) בווייטנאם בשנת 1954.

למעבר לקטלוג שעוני רולקס: לחץ כאן.

שעוני רולקס לגברים - שעון באו דאי

מדובר ב-Rolex reference 6062, שכבר ב-1954, בעת מכירתו, נחשב לשעון היקר והנדיר מבין שעוני רולקס לגברים, בשל השילוב בין הקייס המוזהב ולוח המחוגים השחור, שהיוו שילוב נדיר בסדרת Rolex reference 6062. על פי Hodinkee, מגזין נחשב בתחום שעוני היד, נוצרו רק שלושה שעונים בשילוב זה, כאשר מבין שלושתם, הבאו דאי הוא היחיד שיש לו שיבוץ יהלומים בשעות הזוגיות בלוח המחוגים, מה שהופך אותו לנדיר גם מבין הנדירים.

השעון היה ברשותה של משפחת נוין עד לשנת 2002, אז נמכר תמורת $235,000. כלומר, השעון החליף בעלות רק פעם אחת, לפני המכירה הנוכחית. למרות שהסכום בו נמכר עשוי להיראות זעום, יחסית לימינו-אנו, זה היה המחיר הגבוה ביותר ששולם עבור שעוני רולקס לגברים (וגם לנשים) באותה התקופה. המומחים בתחום טוענים, כי ישנה סבירות גבוהה, כי גם הפעם, הבאו דאי יזכה בתואר "שעון הרולקס היקר ביותר לתקופה זו".

אומדן מחיר המכירה הפומבית של השעון הוא 1.5 מיליון דולר, אם כי, על פי אספנים רבים, כאשר הכרוז יכריז על המכירה, המחיר יהיה גבוה בהרבה, כך על פי Hodinkee. נכון לכרגע, המחזיק הנוכחי בתואר הוא שעון Rolex split-seconds chronograph reference 4113, אשר נמכר עבור 2.5 מיליון דולר בשנה שעברה.

הבאו דאי איננו יוצא דופן

רולקס ידועה ברחבי העולם בשעונים היקרים והאיכותיים שלה, השם רולקס מעורר מחשבות על מעמד, הצלחה והישג. מעט מאד מותגים מסוגלים לשווק את המוצר שלהם דרך התדמית שהוא משדר באותה קלות שרולקס עושה זאת. המוטו של החברה, " A crown for every achievement" מעיד כאלף עדים על כמה הרבה יותר מייצגים שעוני רולקס לגברים מאשר "סתם" שעונים אחרים.

הנה מספר שעוני רולקס נוספים יוצאי דופן, לא רק בעיצובם אלא אף במחירם:

שעון הרולקס המוזהב של ד"ר Rajendra Prasad – $440,000

ד"ר ראג'נדרה פראסאד היה הנשיא הראשון של הודו והבעלים הראשון של השעון הזה. השעון הוענק לו ביום הרפובליקה הראשון של הודו בשנת 1950, לוח המחוגים המוזהב כולל מפה של הודו, אשר בתוכה חרוטות המילים 26 January 1950 – תאריך יום הרפובליקה.

שעון ה- Rolex 5513 של ג'יימס בונד בסרט Live and Let Die – $450,000

השעון יוצר ב-1973 והיה בשימוש בסרט. יש לו כיתוב לבן על לוח מחוגים שחור וקייס מפלדת אל-חלד. ומאחר והוא שימש בסרט ג'יימס בונד, הוא כולל מחולל שדה מגנטי ומסור שרשרת בבזל שלו. בסרט, בונד השתמש בבזל כדי להסיר את שמלתה של אישה ובמחולל השדה המגנטי כדי להתחמק מכדור. זה אולי נשמע מגניב, אבל זה בדיוק מסוג הדברים שאנחנו ממליצים שלא לנסות לעשות בבית, גם אם הצלחתם לשים את ידכם על השעון המופלא הזה.

רולקס GMT 116769TBR – $485,350

שעון זה נחשב לשעון היקר ביותר שנמכר על ידי רולקס עצמה. הוא כולל 76 יהלומים, מחוגים זוהרים בחושך וגם סימוני השעות זוהרים. גוף השעון עשוי זהב לבן 18 קראט והסגירה נעשית ב-Oysterlock. כל חלקי השעון הגלויים מכוסים ביהלומים קטנטנים. בנוסף לכך, השעון חסין במים וניתן לצלול איתו עד לעומק של 100 מ', אם ממש מתחשק לכם לסנוור דגים עם השעון הזוהר הזה.

שעון הרולקס דייטונה של אריק קלפטון משנת 1971 – 505,000$

רוב המעריצים מעדיפים לשלם כסף רב כדי להפוך לבעליהם המאושרים של אחת מהגיטרות שלו, עם זאת, גם השעון שלו נחשב לפריט אספנות מכובד בפני עצמו. לשעון לוח מחוגים מונו-כרום כסוף, בניגוד לדגמים אחרים של רולקס, שהם בעלי ניגודיות. כתוצאה מכך, השעון הזה מכונה "אלבינו" (לבקן). מחירם של דגמים דומים לו הוא כ-100,000$, אבל מאחר ומדובר בקלפטון הגדול, גם חצי מיליון דולר נראים הגיוניים לגמרי למעריציו.

Rolex Chronograph משנת 1942 – 1.17 מיליון דולר

ישנם דברים אשר משתבחים עם השנים וערכם רק עולה. השעון הזה מהווה דוגמה מצוינת לכך. רק 12 שעונים הופקו בסדרה זו, וכולם הוענקו במתנה לנהגי מרוץ מפורסמים באנגליה ואיטליה. לשעון גימור ניקל, לוח מחוגים בורוד חיוור, כרונוגרף שניות מפוצל, ותכונות נוספות שהפכו אותו אידיאלי עבור נהגי מרוץ. הערכת המחיר המקורית דיברה על כ-680,000$, אבל בפועל, השעון נמכר בבית המכירות הפומביות של כריסטי'ס בכמעט כפול מכך -1.17 מיליון דולר!

ערכם של דגמי שעוני רולקס לגברים וגם דגמי הנשים עולה כל הזמן. בנוסף להיותם שעונים, הם מהווים גם תכשיט איכותי ויקר ערך וגם השקעה לטווח הרחוק. תארו לעצמכם איך, השעון שאתם קונים כיום, בעוד עשור, שניים, שלושה, יכול לממן לילדיכם או לנכדיכם דירת יוקרה באחד מהאזורים היקרים ביותר בארץ. כמובן שזה עוזר להעלות את המחיר אם אתם רוג'ר מור או אריק קלפטון, אבל גם בלי זה, מדובר בהשקעה כדאית.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי, פנו אלינו, גוטהלף ע. שעונים.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.