שעוני צלילה של רולקס – סקירת דגמים

Gotawatch > שעוני צלילה של רולקס – סקירת דגמים

שעוני צלילה של רולקס – סקירת דגמים

חברת רולקס הוותיקה והאיכותית אולי לא היתה הראשונה בעולם שייצרה את שעוני הצלילה, אבל אין ספק שהיא אמונה על כמה מהאיקוניים ביותר ביניהם. יצרנית השעונים השוויצרית הידועה, שנוסדה בשנת 1905, היתה האחראית להפיכת דימוי שעון היד מתכשיט עדין ושברירי, המיועד לנשים בלבד, לאביזר חיוני לגברים.

הקפיצה הגדולה ביותר באותה מהפכה הייתה המצאתו של קייס הצדפה (ה-oyster case)  בשנת 1926.  מדובר בקייס אטום הרמטית ועמיד בפני מים, המספק הגנה מירבית לרכיבי השעון העדינים, ובכך מאפשר לענוד שעונים בסביבות המאתגרות ביותר.

שעון הצלילה הראשון של רולקס

טכנולוגיות הספורט שהתפתחו בשנות החמישים, הפכו את הצלילה מתחום שנחשב לצבאי לספורט פופולרי. הטכנולוגיה שהושלמה במהלך המלחמות החלה לחלחל לחיים האזרחיים, ואנשים כמו ז'אק קוסטו, שהיה חלוץ בתחום החקר התת ימי, חשף אותה בפני הציבור, עם התפתחותו של ציוד הצלילה המשוכלל.

רנה פול ג'ינרט, חברו הטוב של  קוסטו, שהיה חבר בהנהלת רולקס, היה בעצמו צוללן נלהב ופעל לשכנע את היצרן לעצב דגם שישמש את הצוללנים במעמקים.

אבל רולקס, כהרגלם, לא הסתפקו בייצור שעונים עמידים במים, אלא גם דאגו שהם יהיו מספיק משוכללים כדי להתמודד עם שינויים של לחץ אוויר בעליה של הצוללנים חזרה לפני המים, חזקים ביותר, ולא פחות חשוב – מסוגננים ויפים, ברמה שאנשים ירצו לענוד אותם כל יום, ולא רק לשם הצלילה.

ביריד באזל בשנת 1953 חשפה רולקס את יצירתם, השעון היחיד בעולם שהיה עמיד בפני מים עד 100 מטרים:  רולקס סאבמארינר.


כבר בשנה הראשונה להשקתו, שעון הצלילה הזה זכה להצלחה מיידית ולביקוש אדיר. הסגנון אנין הטעם, העיצוב הנאה, ובעיקר הלוח השחור המסתובב כדי לסייע בתיעוד הזמן שחלף, היוו שילוב מושלם, שלא ניתן להתעלם ממנו. זהו כנראה השעון שהועתק והיה מודל לחיקוי ולזיופים, יותר מכל דגם אחר. 


אבל רולקס לא עצרה כאן, ובהמשך פיתחה ושכללה את שעוני הצלילה שלה. ב-1967 התחוללה מהפכה בתחום, ומאז למעשה, שעוני צלילה רולקס נחלקים לשני סוגים. שעונים מדגם ref. 1680 היו הראשונים שכללו גם פונקציה של תאריך, מצופה בקריסטל "ציקלופ" מיוחד, שנרשם כפטנט ייחודי של חברת רולקס. עבור רבים, זו היתה נקודת המפנה בה הפכו שעוני הסאבמארינר מכלי לשימוש צוללנים – לסמל סטטוס. למעשה, בשלב הזה, אנשים רבים שאינם עוסקים בצלילה כבר החלו לענוד את שעוני הסאבמארינר, אך התוספת החדשה עוררה חילוקי דעות, כאשר היו שהתלוננו שהחלון הממוקם על השעה שלוש, ובעיקר העדשה המגדילה מעל, הרסו את הסימטריה הכוללת של המחוגים. 

בתגובה לכך, רולקס החליטו  לייצר את שני הסוגים במקביל, ומאז היא מייצרת דגם של סאבמארינר הכולל הצגת תאריך ודגם אחר שאינו מציג את התאריך. אחד שהפורטה שלו הוא בשימושיות שלו והאחר מוביל באסתטיקה.

בשנת 1979 רולקס פיתחה דגמים חדישים ומשוכללים יותר, כאשר העלתה את עמידותו של השעון למים מעומק של עד 200 מטרים, לעומק של עד 300 מטרים. הפונקציות הללו נותרו זהות עד היום. 

כיום, שני הסוגים העיקריים של שעוני הצלילה של רולקס עדיין מוגדרים כשעוני הרולקס הפופולריים והמבוקשים ביותר, במיוחד בקרב אספנים מתחילים. הסאבמארינר הוא אחד הדגמים שאפשר באמת לתאר כאגדיים, כאשר הוא תופס מקום בלתי מעורער של כבוד במשך דורות. 


הדגמים המובילים של שעוני רולקס צלילה שכדאי להכיר:

Oyster Perpetual Submariner

Oyster Perpetual Submarine, שעון צלילה בעל מסגרת שחורה בצבע כרום ומחוגה שחורה עם סמני שעה גדולים.

הוא כולל מסגרת מסתובבת חד כיוונית וצמיד צדפות חזק ועמיד. הדור החדש של השעונים המציגים תאריך, נותר נאמן לדגם המקורי שהושק בשנת 1953. 


הסי-דוולר והדיפסי


מדובר בשעוני הצלילה העמידים ביותר שפותחו על ידי רולקס, שיוצרו במקור למטרת חקר ימי. הסי-דוולר שהושק ב-1967, יכול להחזיק מעמד ולתפקד על לעומק של 4,000 רגל. הגרסה העדכנית של רולקס דיפסי, שהושקה ב-2008, מציעה שעון עמיד עד לעומק של 12,800 רגל.

שני הדגמים הללו פותחו בשקידה, ובשיתוף פעולה של עשרות שנים בין יצרנית השעונים לבין צוללנים מקצועיים. כל זה נבע מהחזון של רולקס, ששמה לה למטרה להוביל בתחום שעוני הצלילה העולמי. בשנת 2014 הציגה רולקס גרסה יוצאת דופן של דגם הדיפסי, לרגל צלילית הסולו ההיסטורית של ג'יימס קמרון לקרקעית שקע מריאנה בעומק של כ-11,000 מטרים. השעון המשוכלל כולל לוח מחוגים D-blue – בשני צבעים המשתנים בהדרגה, מכחול של שעת השקיעה ועד לשחור של מעמקי האוקיינוס. אלו היוו הומאז' למסעו של אדם לנקודה העמוקה ביותר  על פני כדור הארץ.

מקום בטוח לרכוש שעוני צלילה של רולקס – חדשים או יד שנייה

במידה והחלטתם לפנק את עצמכם או אדם היקר לכם בשעון צלילה מתוצרת רולקס הנצחית, בין אם מדובר בשעון חדש או בשעון יד שנייה, כדאי לפנות למקום שאתם יכולים לסמוך על אמינותו, מאחר ובתחום הזה, למרבה הצער ישנם הרבה זיופים וההעתקות זולות. במיוחד כשמדובר בשעוני הצלילה של רולקס, שכבר זכו בתואר המפוקפק (או המחמיא) "השעונים שזכו להכי הרבה זיופים בעולם". מומלץ לפנות לחנות בעלת ותק רב, מוניטין איתן וניסיון ארוך שנים בתחום, בו אנשי הצוות יוכלו לייעץ לכם לגבי בחירת הדגם וטיב השעון הנבחר. שעוני הצלילה של רולקס, כאמור, אהודים בקרב אספנים, ולכן מומלצים בחום גם לרכישה או מכירה של יד שנייה. 

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.