שעוני יוקרה לנשים

Gotawatch > שעוני יוקרה לנשים

שעוני יוקרה לנשים

למרות שקניית שעון יכולה להיות תוצאה ישירה של דחף פתאומי לרכישה (וכולנו מכירות את המצב הזה, בו את נכנסת לחנות תכשיטים שנייה אחרי שראית את השעון בחלון הראווה), כשמדובר על שעוני יוקרה לנשים, שהם שעונים אלגנטיים יותר, כאלה שיתאימו לאירוע מיוחד, או, משרתים תדמית עסקית שאת בונה לעצמך, חשוב לדעת לתוך מה את נכנסת. בחירת שעוני יוקרה לנשים אינה דומה לבחירת אותו שעון פשוט ופופולארי שמחירו כמה מאות שקלים!

עבור מרבית הנשים, שעונים מהווים רק חלק משלים נוסף לתכשיטים האחרים שהן עונדות. לכן, המצב האידיאלי במקרים כאלה, הוא לסנכרן את השעון הנבחר עם הלוק הכללי שלך ועם שאר התכשיטים שאת עונדת (בכלל או באותו הרגע). חשוב שגם כשאת עונדת טבעת או שרשרת שסגנונם שונה לגמרי, השעון שתבחרי לקנות ישלים עבורך את הלוק ולא יאפיל עליו או יתנגש בו. עבור הגברים, הסיפור כאן הוא שונה לגמרי – זאת, מאחר ולעיתים קרובות מאד, שעון הוא התכשיט היחיד הנמצא עליהם, ולכן, השעון הוא האקססורי המשמש כ"עוגן" לתדמית וללוק שאותם הם מעוניינים ליצור. כי, בואי, נהיה כנות לרגע – מבחינת פרקטיות – שעון שמחירו 100 ₪ ושעון שמחירו 10,000 ₪ יבצעו, פחות או יותר, את אותה המשימה – להראות את השעה (ובינינו? את זה, כיום, גם טלפון נייד פשוט מסוגל לעשות). כך ששעון יוקרה עבורך, תפקידו הוא אחד – להצהיר – מצליחנית, זאת מי שאני, זאת מי שאני שואפת להיות!

מה חשוב לדעת על שעוני יוקרה לנשים?

אם זו עבורך הפעם הראשונה בה את סוקרת כאופציה לרכישה שעוני יוקרה לנשים, זהו השלב שבו כדאי לך להכיר את הרכיבים הבסיסיים שמרכיבים את השעונים. מאחר ומרביתנו (לפחות ככל הידוע לנו) מעדיפות לרכוש בחוכמה גם כשהמחיר לא מהווה אתגר בלתי עביר, קיימים מספר נתונים בסיסיים שאליהם חייבים להתייחס, החל בחומר הגלם שממנו עשוי השעון, דרך המנגנון המורכב בו וכלה בזכוכית של השעון.

חומרי הגלם מהם עשויים שעונים

כאשר אנחנו מדברים על חומרי גלם, חשוב להתייחס לקייס, לרצועה/צמיד, ל"זכוכית" השעון (תכף תביני מדוע ה"זכוכית" במירכאות) ולמנגנון המניע את השעון.

הקייס הוא הקופסה החיצונית, שבשעוני היוקרה היא, בדרך כלל, עשויה מתכת יקרה (זהב על גווניו השונים, פלטינה, פלדה וכד'), והיא נועדה להגן על פנים השעון (המנגנון). בחירת החומרים מהם עשוי הקייס נובעת משני שיקולים מרכזיים – הסגנון והעמידות. "סגנון" הוא ההעדפה הוויזואלית שלך (הבחירה בין כסף לזהב אדום, למשל), בעוד שהצורך בעמידות נובע מהשימוש שבו את מתכוונת לעשות בשעון, לדוגמה, האם את מבלה הרבה בים? נכון שכיום, רוב הקייסים בנויים בצורה אטומה למים, אבל צלילה, למשל, תחייב אותך לרכישת שעון שונה, מאשר שטיפת כלים מזדמנת או טבילה בבריכה.

פלדה (או, יותר נכון – פלדת אל-חלד) הינה כיום חומר הגלם הנפוץ לקייסים העשויים ממתכת ומשולבת בשעונים באיכות גבוהה. היא עמידה בפני הדהייה וההכתמה, כך שהיא מבטיחה שהשעון ייראה טוב גם בעוד מספר שנים. גם שעון עשוי טיטניום, שמהווה את הבחירה המודרנית והעמידה יותר עשוי להיחשב לבחירה טובה, בהתחשב בעמידותו הרבה של החומר מול משקלו הקל של השעון. אי אפשר לדבר על החומרים האיכותיים הנפוצים בלי להזכיר את הזהב – שמוצע במבחר צבעים וקאראטים, כך שגם אלו שאינן אוהבות זהב קלאסי (צהוב) יכולות ליהנות משעון זהב ומתדמיתו היוקרתית.

החומר האחרון שנזכיר, הצטרף רק לאחרונה לרשימה – הקרמיקה (בעיקר לבנה או שחורה). אותה, ניתן למצוא אותה משמשת בשעונים ממותגים המיועדים לנשים ולגברים, כשמלבד השחור והלבן היא מציעה מבחר צבעים נוספים שיכולים לשדרג כל לוק.

רצועה או צמיד?

שאלת מפתח נוספת אותה יש לשקול בעת רכישת שעון, היא הדרך בה הקייס "מתחבר" לפרק ידך – צמיד או רצועה.

צמידי שעון עשויים מחוליות משתלבות, שבדרך כלל עשויות מחומר הגלם שממנו יוצר הקייס. היקפם של הצמידים ניתן לשינוי בהוספה או בהסרת חוליות. לעומתם, הרצועות מיוצרות ממגוון חומרים רחב (עור, סיליקון, גומי, פלסטיק, בד וחומרים נוספים אחרים) והן באמת משחקות תפקיד משמעותי בשינוי מראה השעון. לדוגמה, שעונים ספורטיביים יגיעו, כמעט תמיד, כשהם מלווים ברצועות גומי, סיליקון או ניילון עמידות המתאימות לפעילות אקסטרים, ושעונים נשיים אופנתיים, לרוב, ימכרו כשהם מלווים בסט של מספר רצועות להחלפה (בצבעים שונים).

"זכוכית" השעון

על מנת להגן עליו, לוח מחוגי השעון מכוסה בזכוכית, בפלסטיק או בספיר סינתטי, כשסוג הכיסוי משתנה בהתאם לאיכותו של השעון (וכתוצאה מכך, גם ממחירו).

כאשר מדובר על שעוני יוקרה, לא סביר למצוא שם כיסוי אקרילי, מאחר והאקריל זול ואף פגיע לשריטות. יתכן שתמצאי כיסוי כזה בשעונים הספורטיביים (מאחר והוא עמיד בפני סדק או ניפוץ), אבל שם, פגיעותו של האקריל לשריטות עלולה לאפשר חדירת הלחות לגוף השעון ולהרס המנגנון. מול האקריל, קיימת הזכוכית המינראלית – זכוכית שעברה טיפול (כימי או טיפול בחום) שמטרתו להפוך אותה לעמידה מפני מכה רצינית. גם כאן, עמידותה בפני שריטות, אינה מבטיחה שלא תתנפץ בתנאים קיצוניים.

כיסוי הספיר איננו עשוי מספיר אמיתי, אלא מתרכובת סינתטית המחקה את תכונות הספיר הטבעי השקוף. כיסוי זה ניתן למצוא אך רק בשעונים שמעל לטווח איכות ומחיר מסוימים. זגוגית הספיר עמידה בפני שריטות, אולם, מאידך, היא נופלת בעמידותה בפני מכה מהאקריל. מה שהופך את הספיר למתאים יותר לשעונים היוקרתיים-אלגנטיים ופחות לשילוב בשעונים הספורטיביים.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.