שעוני זהב לנשים

Gotawatch > שעוני זהב לנשים

שעוני זהב לנשים

רכישת שעון יכול להיות תוצאה של דחף רכישה פתאומי, את יכולה להיכנס לחנות התכשיטים אחרי שראית את השעון קורץ לך מחלון הראווה, לענוד אותו על פרק ידך, ולהחליט שזהו, זה השעון שילווה אותך בתקופה הקרובה. כאשר מדובר על רכישה בת עשרות או מאות שקלים, הדחף הזה עובד בסדר גמור, אין לך רגשות אשם אחרי זה. לכל היותר, אם יימאס לך מהשעון, את יכולה להעביר אותו לאימך, בתך, חברתך או אחותך – הכל בסדר. אבל בשלב מסוים, גם אם אינך מהאלגנטיות במיוחד, סביר להניח שתרצי משהו מרשים יותר – שעון אלגנטי יותר, שיתאים לאירוע מיוחד, או, אפילו, ישרת את התדמית העסקית שאת מנסה לבנות לעצמך. כאן, נכנסים לתמונה שעוני זהב לנשים!
שעוני זהב לנשים

נשים מנוגה גברים מ-Maserati?

עבור נשים, שעונים משמשים כחלק המשלים לתכשיטים אחרים שהן עונדות, ולכן, המצב האידיאלי הוא לסנכרן אותו עם הלוק הכללי ועם שאר התכשיטים שאת עונדת (באותו הרגע או בכלל). גם אם את עונדת שרשרת וטבעת בסגנון שונה לגמרי, שעון זהב ישלים את הלוק ולא יתנגש בו או יתחרה על משיכת תשומת הלב אליו. וזאת, למרות שתחום שעוני זהב לנשים הוא תחום גדול, מגוון ורבים בו גילויי היצירתיות.

אצל גברים, הסיפור שונה לגמרי – מאחר ולעיתים קרובות, השעון הוא התכשיט היחיד שהם עונדים, השעון משמש "עוגן" ללוק ולתדמית שהם רוצים ליצור. כי בואו נהיה כנים – מבחינה פרקטית שעון של 50 ₪ או שעון שמחירו 50,000 ₪ עושים פחות או יותר את אותו הדבר – מורים על השעה (ואת זה, גם הטלפון הנייד שלכם מסוגל לעשות, במקרה שהם מפסיקים לעשות את העבודה), אבל שעון (במיוחד שעון ממותג או שעון זהב) מצהירים – זה מי שאני, זה מי שאני שואף להיות.

שעוני זהב לנשים – מה צריך לדעת?

אם זו הפעם הראשונה בה את מתכוונת להוציא יותר מ-500 ₪ על רכישת שעון, כדאי לך להבין לפחות את היסודות שמרכיבים את השעונים. בתיאוריה, אם ידך משגת, תוכלי לצאת ולהוציא 2 מיליון דולר על השעון רק בגלל המיתוג שלו, אבל, מאחר ומרביתנו נוהגות לרכוש בחוכמה, גם כשהפרוטה מצויה בכיסנו, ישנם מספר דברים שאותם חייבים לדעת, מחומר הגלם ממנו עשוי השעון, דרך המנגנון ועד לגודל הקייס של השעון.

החומרים מהם עשוי השעון

כאשר בוחנים חומרים, חשוב לכלול את הקייס, את הרצועה/צמיד, את "זכוכית" השעון (בהמשך תביני למה ה"זכוכית" במירכאות) ואת המנגנון.

הקייס הוא הכיסוי החיצוני, בדרך כלל עשוי מתכת, שנועד להגן על פעולתו הפנימית של השעון. כאשר מדברים על החומרים בקייס, יש לשקול סגנון ועמידות. הסגנון הוא מה שמוצא חן בעיניך מבחינה ויזואלית (כסף, זהב לבן, זהב צהוב או זהב אדום, למשל), בעוד העמידות נכנסת למשחק בדרך השימוש שלך. למשל, האם את שוהה בג'קוזי? כיום, מרבית הקייסים בנויים בצורה המונעת ממים לחדור לשעון. לדעתנו, זה רעיון נהדר ללכת על שעון עמיד במים (לא שעון צלילה, המיועד לעמוד בצלילה לעומק!), גם אם הקרבה הגדולה ביותר שלך למים היא שטיפת הכלים היומית.

פלדת אל-חלד היא חומר הגלם הנפוץ ביותר בקייסים עשויים מתכת והיא משולבת בעיקר בשעונים שאיכותם גבוהה. היא נראית נהדר לנצח כי היא עמידה בפני דהייה והכתמה. תוכלי גם לשקול שעון עשוי טיטניום, בחירה מודרנית יותר שהפופולאריות שלה צוברת תאוצה בשל העמידות הגבוהה של החומר (כמו פלדת האל-חלד) מול המשקל הקל יותר של השעון על פרק היד. וכמובן, אי אפשר לסגור את רשימת החומרים הנפוצים האיכותיים בלי הזהב – שעוני זהב לנשים (וגם לגברים, אגב) מוצעים במבחר קאראטים ובמבחר צבעים, כך שגם מי שאיננה חובבת את הזהב בצבעו הקלאסי (צהוב) יכולה ליהנות מיוקרתם של שעוני זהב לנשים ומהתדמית היוקרתית שהם מביאים עימם.

לאחרונה הצטרפה הקרמיקה (בעיקר קרמיקה לבנה או שחורה) לרשימת חומרי הגלם המרכיבים את שעוני היוקרה. ניתן למצוא אותה משמשת בשעוני נשים וגברים ממותגים, כשמלבד השחור והלבן האלגנטיים, היא מציעה גם מבחר צבעים רבים אחרים (כגון SeaFoam Green וסגול חי), אשר יכולים להשתלב בכל אאוטפיט.

צמיד או רצועה?

עוד שאלת מפתח שיש לשקול בעת ההחלטה על שעון, היא האופן בו הקייס "מחובר" לפרק היד שלך. וכאן, ישנן רק שתי אופציות – צמיד או רצועה.

צמידים עשויים מחוליות משולבות, בדרך כלל העשויות מאותו החומר ממנו עשוי הקייס. את גודלם של הצמידים ניתן לשנות על ידי הוספה או הסרה של חוליות. רצועות מגיעות במגוון רחב של חומרים מעור וסיליקון דרך גומי ופלסטיק ועד לבד ולחומרים אחרים, והן באמת יכולות לשנות את מראו של השעון. שעונים ספורטיביים מגיעים, לעתים קרובות, עם רצועות גומי, ניילון או סיליקון קבועות ועמידות, המיועדות להתאים לפעילות אקסטרים, בעוד ששעונים אופנתיים נשיים מסוימים נמכרים עם סט של רצועות להחלפה (מעור ומחומרים שונים ובצבעים שונים) המאפשרות אינסוף אפשרויות שילוב והתאמה לכל לוק, לכל אירוע ולכל סיטואציה.

ה"זכוכית" של השעון

לוח המחוגים של השעון מכוסה בכיסוי של זכוכית, פלסטיק או ספיר צבעוני סינתטי כדי להגן עליו. סוג כיסוי זה משתנה בהתאם למחיר של שעון ולאיכותו.

כאשר מדברים על שעון high-end, אין זה סביר כי תמצאי אחד עם כיסוי אקרילי, שכן אקריל הוא פלסטיק זול ופגיע לשריטות. יתכן כי תמצאי אותו בשעונים ספורטיביים, שכן הוא איננו פגיע לסדיקה או ניפוץ, אבל גם שם, פגיעותו לשריטה עלולה להרוס את מראהו של השעון, לאפשר חדירת לחות אל תוך גוף השעון ולהביא להרס המנגנון. מנגד, ישנה הזכוכית המינרלית, שהיא זכוכית רגילה שעברה טיפול בחום או טיפול כימי כדי להפכה לעמידה יותר מפני מכה רצינית. היא, אמנם, עמידה בפני שריטות, אבל עלולה להתנפץ בתנאים קיצוניים.

ואז, כמובן, מגיע ישנו עם כיסוי הספיר ("זכוכית ספיר", "ספיר קריסטל" וכד'). אשר אמנם איננו עשוי ספיר אמיתי, אלא תרכובת סינתטית עם תכונות פיסיקליות, כימיות ואופטיות של ספיר טבעי שקוף, אבל ניתן למצוא אותו רק בשעונים המצויים מעל לטווחי איכות ומחירים מסוימים. הספיר עמיד בפני שריטות באופן יוצא דופן (ניתן לחרוץ אותו רק באמצעות יהלום או ספיר אחר), אבל, מצד שני, הוא מתנפץ במכה בקלות רבה יותר מאשר האקריל, ולכן, הוא מתאים יותר (כצפוי) לשעונים האלגנטיים ולא לשעונים הספורטיביים.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.