שעוני היוקרה של פטק פיליפ – סיפור המותג ודגמים נבחרים

Gotawatch > שעוני היוקרה של פטק פיליפ – סיפור המותג ודגמים נבחרים

שעוני היוקרה של פטק פיליפ – סיפור המותג ודגמים נבחרים


באמצע המאה ה-19, חברו יצרן שעוני כיס שוויצרי ויצרן שעונים צרפתי והפכו למעצמה של שעוני יוקרה איכותיים במיוחד, שזכו כבר אז לאהדתם של מלכים ומלכות. מהם הדגמים המובילים של חברת השעונים פטק פיליפ, מה הופך אותם למבוקשים כל כך ומדוע הם פריטים אידאלים למכירה או קנייה מיד שנייה?

באמצע המאה ה-19, חבר יצרן שעוני הכיס השוויצרי אנטוני פטק, ליצרן שעונים צרפתי בשם אדריאן פיליפ, שהיה הממציא שעמד מאחורי מנגנון מתיחת קפיץ השעון ללא מפתח, והם הקימו יחד את חברת השעונים – פטק פיליפ.

החברה, שהיתה הראשונה שהחדירה לתחום שעונים חידושים שונים כמו לוח שנה תמידי, מחוג לשניות חלקי דקה, התרעה קולית ועוד, ייצרה בשנת 1986 את שעון היד הראשון מתוצרתה.
 

שעונים של מלכים ומלכות בתקופה הויקטוריאנית


נקודת ציון שהעלתה את הביקוש לשעוני היוקרה של פטק פיליפ, בקרב חצרות המלוכה האירופיים, היתה ב-1851, אז החלה החברה לספק שעונים למלכה ויקטוריה ולחצר המלכות. במהלך תערוכה עולמית שנערכה בלונדון, המלכה ויקטוריה רכשה מפטק פיליפ שעות שהוא תליון הנמתח על ידי מפתח. בנוסף, היה באמתחתה גם שעון נוסף אותו ענדה כסיכה דקורטיבית על בגדיה. התקופה הזו היתה למעשה יריית הפתיחה של האהדה לשעונים של פטק פיליפ בקרב מלכים, אפיפיורים, ודיפלומטים ברחבי העולם. לא פעם, שעון פטק פיליפ הוענק כמתנה רשמית במהלך הסכמים דיפלומטיים בין מדינות. בין לקוחותיה של חברת השעונים מלאת הפרסטיז', נמנו האפיפיור פיוס התשיעי, מלך דנמרק ואשתו, מלך איטליה ועוד ועוד רמי מעלה… 

השעון היקר ביותר בעולם – שיוצר עבור הבנקאי האמריקאי
 

כחלק מתחרות ידידותית עם בעל הון אחר, רכש הבנקאי האמריקאי הנרי גרייבס ג'וניור, שעון כיס משוכלל ומורכב במיוחד שיוצר במיוחד עבורו בשנת 1933. כ-60 שנים לאחר מכן, השעון נמכר במכירה פומבית, בסכום של 11 מיליון דולר, וזכה בתואר "השעון היקר ביותר". השיא הזה נשבר ב-2008, כששעון יד של פטק פיליפ מדגם Sky Moon Tourbillon" נמכר ב-11.75 מיליון דולר הונג קונגי, וגנב את התואר של שעון היד היקר ביותר בעולם.
בהמשך, בעת שחגגה החברה 175 שנים להיווסדה, שוב נשבר השיא, כאשר השיקה מהדורה מוגבלת מאוד – שעון המכיל 1366 חלקים נעים ושעון דו צדדי, דגם שיוצר ב-7 יחידות בלבד, שנמכר ב-2.6 מיליון דולר ליחידה.
 

הדגמים המובילים של שעוני פטק פיליפ


חברת פטק פיליפ, הנמצאת כיום בבעלות משפחת שטרן, ומנוהלת על ידי הנרי שטרן ובנו, ידועה בתקני ייצור מחמירים, ובעובדה כי היא מייצרת בעצמה את רוב מרכיבי השעונים שלה. אלו הם דגמי השעונים המובילים שלה:

  • Calatrava

    קולקציית השעונים האלגנטיים שהושקה ב-1932, מציעה שעוני רושם דקים במיוחד, המורים זמן בלבד.
     
  •  Perpetual Calendar   

שעון קומפליקציית הדגל שהושק ב-1925, מציג לוחות שנה נצחיים המתאימים עצמם באופן אוטומטי כדי לציין את השעה, התאריך, החודש, השנה והירח המתאמים. ניתן לשלב עם קומפליקציות אחרות כמו הכרונוגרף.

MINUTE REPEATER

הקולקציה שהושקה ב-1925, מציעה שעונים המציינים את הזמן על פי דרישה באמצעות צלילים נפרדים.

CHRONOGRAPH

קולקציה שהושקה ב-1927, ובה שעונים בעלי פונקציית סטופר, משולבים יחד עם קומפליקציות אחרות כגון לוח שנה, טיימר כלל-עולמי או לוחות שנה שנתיים.

WORLD TIME

קולקציה שהושקה ב-1967, ומציעה שעונים עולמיים המציגים את השעה על פני 24 אזורי זמן בו זמנית.

GOLDEN ELLIPSE

קולקציית שעוני רושם דקים עם קייסים מלבניים מעוגלים על בסיס זהב, הושקה ב-1968.

NAUTILUS

קולקציית שעוני הספורט של פיליפ פטק, הושקה ב-1976, מתאפיינת בצמידים משולבים.

GONDOLO

ב-1993 הושקה, בהשראת סגנון העיצוב ארט דקו, קולקציית שעונים שאינם עגולים.

ANNUAL CALENDAR

ב-1996 הושק השעון השני המציג  לוח שנה מלא – הוא מציין את השעה, את היום, את התאריך, את החודש, את השנה ואת מצב הירח. את השעון הייחודי יש לכוונן ידנית אחת לשנה. בדומה לכרונוגרף, ניתן לשלב אותו עם קומפליקציות אחרות.

AQUANAUT

ב-1997 הושקה קולקצייה המיועדת לצעירים – קולקציית הספורט המציעה שעונים בעלי קייסים מתומנים, כאשר השעונים מתאפיינים בקווים מעוגלים ורצועות גומי.

TWENTY~4 – קולקציית נשים

כאמור, כבר מתחילת דרכם במאה ה-19, השעונים של פיליפ פטק היו חביבים גם על נשים. ב-1999 הושקה קולקציית נשים מובהקת, המציעה אוסף שעוני קוורץ מלבניים וגן שעונים אוטומטיים עגולים. 

 GRAND COMPLICATIONS

שעון הקומפליקציות הגדול שהושק גם הוא ב-1999, משקף היטב את המומחיות של פטק פיליפ – כשהוא מציע מספר קומפליקציות – כרונוגרף, לוחות שנה, חוזרים, טיימרים עולמיים ועוד – בשעון אחד.

מה הופך את שעוני פטק פיליפ  למוצר אידיאלי לקניה ומכירה של יד שנייה?

שעוני יוקרה, באופן כללי, הם פריט אידאלי לקניה ומכירה של יד שנייה, מאחר ואיכותם הגבוהה מבטיחה את שמירתם לאורך עשרות ואפילו מאות שנים, ובהתאמה – ערכם הכספי כמעט ולא נפגע, ואף יתרה מכך – הוא עשוי לעלות כאשר השעונים הופכים לפריט אספנות שכבר פסקו מלייצר. קניה או מכירה של שעוני פטק פיליפ יד שניה, הן כדאיות במיוחד, מאחר ולאורך למעלה מ-150 שנות קיומה, ייצרה החברה כ-600,000 שעונים בלבד, פחות מן התוצרת השנתית של חברת רולקס. הנדירות והאיכות של השעונים הללו, הפכה אותם לפריט אספנים נחשק ביותר, הנמכר במחירים גבוהים במיוחד.

במידה והחלטתם לקנות שעון מיד שנייה, או למכור שעון יוקרה שכבר נמצא ברשותכם, מומלץ לפנות לחנות ותיקה ובעלת מוניטין מצוין, שתלווה אתכם בתהליך, ותדע לערוך עבורכם את הבדיקות הדרושות. 

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.