שעונים יקרים – שווים את המחיר?

Gotawatch > שעונים יקרים – שווים את המחיר?

שעונים יקרים – שווים את המחיר?

תמיד כאשר מדובר על איכות ויוקרה, פתאום צצים "קולות" ששואלים "זה שווה את המחיר?"או "במחיר הזה, ניתן לקנות שניים, שלושה… עשרה מוצרים חלופיים שיעשו ב ד י ו ק את אותו הדבר!". לפעמים, הקולות הם קולות חיצוניים של קרובים, חברים או מכרים, אבל לעיתים קרובות, הם קולות פנימיים הנובעים מתוך החינוך שקיבלנו וכן הלאה. הדילמה מוכרת במיוחד כאשר מדובר בחפצים שימושיים שיש בהם תועלת כלשהי, או שהתועלת שלהם היא ניתנת למדידה. בעניין שעוני יוקרה, הבעיה אף החמירה בשנים האחרונות, מאחר וכל שעון חכם מסוגל להורות לכם את השעה, אם זה מה שאתם מחפשים בשעון. אז למה, בעצם, לשלם אלפי (ועשרות אלפי שקלים) עבור שעון יוקרתי?
שעונים יקרים

או, אנחנו שמחים ששאלתם, כי יש לנו כמה תשובות טובות במיוחד לשאלה הזו!

נהנתנות – חטא איום ונורא או צורך אנושי בסיסי?

בואו נתחיל בהנחה שאף אחד מאיתנו אינו גר במנזר, ישן על מיטת קרש או מיטת מסמרים וניזון רק ממי מעין ומלחם יבש שנאפה בטאבון מאולתר. יודעים מה? גם אותם נזירים הידועים כחיים בצניעות, כיום כבר אינם חיים כך! טפטפו לנו לתודעה כל כך הרבה שנים שנהנתנות, לכשעצמה, היא חטא איום ונורא, כך שאנחנו משתדלים שלא לנקר עיניים בעושר שלנו. ואם כבר אנחנו "חוטאים" בכך, אנחנו מיד מנסים לאזן את זה במצווה כלשהי, כמו מתן צדקה לעניים או מעשה חסד אחר. כאן, חייבים לזכור כמה עובדות ידועות:

  1. "נהנתנות" נבחנת (ו"מגונה") מנקודת מבט מוסרית, וכידוע, מוסר הוא שילוב בין כמה גורמים, כמו מיקום גיאוגראפי, תרבות, מעמד, מטען אישי וכד'. כך שמה ש"נהנתני" עבורנו אינו בהכרח נהנתני מנקודת מבט אבסולוטית. נסו להיזכר עד כמה "בזבזנים" ו"נהנתנים" חשתם כשקניתם את הפריט הראשון בכסף שהרווחתם מעבודתכם ולא מדמי הכיס. כיום, אתם בוודאי צוחקים על זה, אבל אז? הרגשתם עשירים ומאושרים.
  2. מרבית אלה המגנים ומוקיעים נהנתנות, חוטאים בה בעצמם. נקודה זו היא הרחבה של הנקודה הקודמת. לכל אחד מאיתנו סקאלת ערכים משלו, המתעצבת על בסיס כל אותם גורמים שהזכרנו בסעיף הקודם. כך שבהחלט יתכן שבעוד אדם מסוים מוקיע כ"נהנתנות" וכ"בזבוז" רכישת שעון יוקרתי, הוא-עצמו חוטא בנהנתנות לא פחותה, לפי הגדרותיהם של אחרים (למשל, אכילה במסעדות יוקרה, הנאה מאלכוהול משובח וכד').
  3. לפעמים (מה "לפעמים"? תמיד!) קיים צורך לספק גם "מזון" לנשמה ולא רק לגוף. שעון איכותי ויקר יכול להוות את הדרייב, התגמול או את הדובדבן שבקצפת עבור שנים של השקעה בעבודה, כך שאין בינו לבין נהנתנות דבר וחצי דבר.

מה שעון יקר יודע לעשות ששעון זול אינו מסוגל לעשות?

גם לאחר שקיזזנו בין יכולת הצגת השעה של שעון יוקרתי לטלפון הנייד וגם לשעון זול יותר, עדיין לשעונים איכותיים (שלרוב, כתוצאה מכך, מחירם גבוה יותר) ישנם יתרונות רבים, חלקם נפשיים או תדמיתיים ואילו חלקם – פשוט טכניים וניתנים למדידה או לכימות.

נתחיל מהאלמנט הרגשי?

אין דבר הבונה את הביטחון העצמי יותר מאקססורי איכותי (אם אתה גבר ואינך מזדהה עם האמירה, שאל את בת הזוג שלך, היא כבר תסביר לך), וכשהביטחון העצמי שלך בשחקים, כל ההתנהלות שלך משתנה – אתה מקרין החוצה את הביטחון הזה, מקרין מצליחנות. מי יכול להתמודד איתך, מי ינסה בכלל?

על אלמנט הביטחון מצטרף אלמנט התדמית, העוסק בכיצד תופשים אותך אנשים אחרים. אלמנט זה נשען בחלקו על מה שאתה מקרין, אבל בחלקו האחר נשען על מ ה שהאחר רואה. כאן, באופן טבעי למדי, יש יתרון לשעונים יוקרתיים ויקרים, שמזוהים עם הצלחה, למשל שעוני רולקס מהדגמים המזוהים יותר וכן הלאה. נכון, אתה יכול לחתום על חוזה גם בעט פלסטיק פשוט (50 אגורות בחבילות של 12 בחנות "הכל בדולר" הסמוכה לביתך), אבל איזה הבדל בין חתימה כזו לבין חתימה בעט Meisterstück של חברת MontBlanc הקלאסית (שמחירו קרוב ל-250,000 ₪, בהערכה אחרונה מ-2014!). תדמית איכותית טובה מאד לעסקים, כך שבעצם אתה מוציא כסף (ברכישת השעון) על מנת להכניס כסף (ביצירת התדמית שמביאה לך עסקאות נוספות). זה עובד בדיוק כמו כל סוג אחר של מיתוג.

מהאספקט הטכני – שעונים איכותיים עשויים מחומרים טובים ועמידים יותר, שמחזיקים מעמד שנים רבות יותר ללא פגיעה או שריטה (במיוחד זכוכית השעון). המנגנונים שלהם מתוחכמים יותר והאיטום לחדירת מים ואדים – אף הוא טוב יותר, כך שמלכתחילה, יש להם את כל הנתונים לבלוט באיכותם על פני השעונים הזולים והמשוכללים פחות. בנוסף, תקופות האחריות שמעניקות יצרניות שעוני היוקרה הן ארוכות, כך שגם במידה ומשהו משתבש, יש לשעון "אבא ואמא", ולכן – יש אל מי לפנות.

בשורה התחתונה

גם את מחיר השעונים שמחירם הוא פועל יוצא של איכותם בהחלט ניתן לכמת ו"להצדיק", יש להם ערכים מוספים נוספים, אותם קשה יותר לתרגם לכסף (כמה "שווה" תדמית של איש מצליח? כמה "שווה" ביטחון עצמי?), אבל ערכם אינו נופל מהקריטריונים הניתנים לכימות. כך שבדרך זו או אחרת, רכישת שעון איכותי ויוקרתי היא עסקה משתלמת!

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.