שעון לאספנים – סקירת דגמים מיוחדים

Gotawatch > שעון לאספנים – סקירת דגמים מיוחדים

שעון לאספנים – סקירת דגמים מיוחדים


אנחנו חברים בארגונים החשובים ביותר בעולם לאנשי המקצוע בתחום השעונים, ולכן גם יכולים לייעץ ולשווק שעונים חדשים ויד שנייה, כשהאהבה הגדולה ביותר שלנו היא שעוני וינטג'. אם חיפשתם מי שיכיר לכם את עולם השעונים ויפתח צוהר לעולם נפלא של פריטים לאספנים, נכס לכל החיים וגם לדור הבא, אנחנו שמחים להזמין אתכם להכיר קולקציות ייחודיות ונדירות ולהבין למה שעון של מותגי העל הפכו לפריטים לאספנים.

שעונים לאספנים והייחודיות שלהם

בניגוד לתכשיטים שלא כל אחד הולך אתם, שעונים הם פריט שהוא גם מעשי ויש לו תפקיד, יש לו עבודה שהוא צריך לעשות. ההילה והסקס אפיל של שעונים יוקרתיים נובעים לא רק מהעיצוב שלהם ומהמסורת הארוכה שלהם במשפחות שהקדישו את חייהם לייצור שעונים, אלא גם משום שאותם מותגים הקדישו זמן ומאמץ לשכלל ולחדש חידושים. השעונים של המותגים האלה מציגים לא רק עיצובים מרהיבים וייחודיים, אלא גם חומרים חזקים ועמידים שמחזיקים מעמד שנים ומוכיחים את האמינות שלהם בכל השילובים האפשריים, וגם מנגנונים יעילים שכולם מיועדים לתת בדיוק רב את הנתונים המבוקשים. זה לא רק הזמן שהם מודדים ביממה, אלא גם מרחקים ועומקים, מירוצים ומקצים, ביצועים של ספורטאים, תאריכים ועוד. לכל שעון ולכל דגם הפונקציות המיוחדות לו ולפיהן הוא נקנה בעיקר על ידי מי שזהחשוב לו ומשרת אותו בעבודה או בשעות הפנאי.

למה דווקא דגמים מיוחדים מבוקשים כל כך?

השעונים היוקרתיים האלה מגלמים בתוכם סיפורים שלמים על העדפות של אנשים במאתיים השנים האחרונות כיצד למדוד את הזמן והיכן להשתמש בשעונים האלה. לכן, כאשר מייצרים דגמים כאלה חושבים לא רק על הצטיינות טכנולוגית אלא בעיקר על קהל היעד ועל מה שהוא מצפה למצוא בדגמים אלה במיוחד. לכן, דגמים מיוחדים שונים שהוקדשו לקבוצות ולמגזרים שוני הפכו למיתוס, לאגדיים בתחום ולכן הם מבוקשים שוב ושוב הן כפריטי וינטג' ויד שנייה והן בסדרות חדשות. חלקם חדשים לגמרי וחלקם שעונים שכבר לא מייצרים אבל שמם הולך לפניהם. להלן סקירה של כמה דגמים מיוחדים מכל סוג של ביקוש כדי להמחיש עד כמה השעונים האלה הם נכס והשקעה וכמה אהבה מושקעת בפריטים האלה. בדגמים האלה אנחנו יכולים למצוא את הדגמים המיוחדים של רולקס שהשתתפו בסרטי ג'ימס בונד או במירוצידייטונה, את הדגמים סאבמרינר המיוחדים של רולקס או דגמי פנריילומינור שהיו דגמים מעוצבים מאוד ברוח מסורתית וישנה, אבל אהובה מאוד על הקונים שחיפשו בדיוק את זה – את מה שכבר לא מייצרים ומעצבים היום.

אודמרפיגה- רויאל אוק

החברה היוקרתית שהוקמה במאה ה-19 הגיעה בשנות השבעים של המאה הקודמת למשבר שתקף גם חברות שעונים אחרות. אנשים התחילו להתאהב בשעונים היפאנים שבהם היה קווארץ ונטו פחות אהדה למסורת ולמותגים הוותיקים יותר. החדשנות והמודרניות שטפו גם את התחום הזה וחייבו את החברות היוקרתיות והוותיקות למצוא את מקומן המחודש. אודמרפיגה החליטו להשתלב בזרם ולייצר דגמים של שעון יותר מודרני וקליל, ספורטיבי ומתוחכם למראה, שהעיצוב שלו אינו מבייש את המוניטין הידועים של החברה בתחום זה. הם ייצרו את סדרת רויאל אוק, שעוצב במהלך יום אחד מהיר והחלטי. השם נלקח משם משחתות בריטיות שנקראו על שמו של עץ האלון האנגלי שקשור למלך צ'ארלס ולסיפור הינצלותו. זאת גם הייתהההשראה של המעצב האיטלקי ג'נטה, שישב ליד הנהר וראה צוללן יוצא מהמים. צורת הקסדה המתומנת היוותה ההשראה שנזקק לה לעיצוב התעשייתי של השעון החדש שהיה אמור להתחרות בשעונים החדשניים היפאניים. השעון הוא שעון שמיוצר מפלדת אל חלד עם ברגים בולטים וחיצוניים שמחזקים אותו ולכן מונעים חדירת מים, ולכן מתאימים גם לצלילה ולספורטאים ימיים בכלל. בייצור שותף גם מפעל פטק פיליפ והשעון כולו קסם לחובבי שעוני ספורט מתוחכמים ומעוצבים. השעון הפך ללהיט למרות שבהתחלה נתקל בביקורת והציל למעשה את החברה ממשבר השעונים היפאניים. העיצוב הייחודי שלו, המבנה של השעון והמאפיינים שלו היו כל כך ייחודיים שלא היו ניתנים לחיקוי וזה כנראה סוד קסמו, יחד עם העיתוי שלו.

שעוני אספנות של פטק פיליפ

כל מי שאוהב סיפורים על בתי מלוכה אוהב גם את יצרני השעונים והתכשיטים ששירתו אותם בנאמנות והיו אהובים עליהם, וגם פטק פיליפ נהנה מהיוקרה הזאת. כמפעל שייצר שעונים מובחרים באיכות בלתי מתפשרת הוא יכול היה להרשות לעצמו ייצור של שעונים מאוד יקרים ומיוחדים, כי ידע שזה רק מתווסף למוניטין האריסטוקרטיים שלו ומחזק את המיתוג היוקרתי שלו. מי שבוחר בשעון של פטק פיליפ בוחר למעשה בשעון של דיפלומטים ומדינאים, בני אצולה ומלוכה ונכבדים בכנסייה, כל ההיסטוריה האירופית שעונדים על פרק היד. זו גם הסיבה שאהבו שם לעצב שעונים ייחודיים לבתי המלוכה והחברה ייצרה שעוני אספנות כמו השעונים למלכה ויקטוריה ולחצר המלוכה הבריטי וזה מה שהגביר את הביקוש גם אצל בתי מלוכה אחרים. המלכה ויקטוריה אחראית לביקוש וליוקרה של השעונים של פטק פיליפ שייצרו במיוחד בשבילה, במאה ה-19. השעון שנחשב ליקר ביותר בעולם היה של פטק פיליפ והוא נמכר במחיר 7.26 מיליון דולר במכירה פומבית שגייסה תרומות לחקר מחלת דושן. שעון זה יוצר מפלדת אל חלד ונתרם על ידי החברה. בדרך כלל מחירו נמוך בהרבה אבל המכירה המיוחדת ייקרה אותו ובצדק. מבחינת הקונים זוהי הוכחה שמדובר בפריט אספנים שיוכיח את עצמו לדורות הבאים.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.