פטק פיליפ – שעוני היוקרה שעשו היסטוריה

Gotawatch > פטק פיליפ – שעוני היוקרה שעשו היסטוריה

פטק פיליפ – שעוני היוקרה שעשו היסטוריה

השעונים המיתולוגיים של צמד השענים – פטק השוויצרי ופיליפ הצרפתי שהחלו את דרכם לפני קרוב ל-200 שנים, הפכו זה מכבר לפריטים ייחודיים ומבוקשים בקרב אספנים. החל מהתקופה הויקטוריאנית ובני האצולה שענדו אותם, ועד לשנות התשעים במהלכן הפגינו פטק פיליפ חדשנות ואיכות חסרת פשרות בדגמים המתקדמים שלהם. איכות, עמידות, ייחודיות וסטייל על זמני: כל הסיבות לרכוש את שעוני היוקרה האלה, עבור עצמכם או כמתנה, גם מיד שנייה


בשוויץ של שנת 1839 בעיר ז'נבה, החל אנטוני פטק לייצר שעוני כיס, יחד עם שותפו הפולני פרניצ'ק צ'אפק. בכעשבור חמש שנים, דרכיהם נפרדו, ופטק חבר ליצרן השעונים הצרפתי אדריאן פיליפ, שהגה את מנגנון מתיחת קפיץ השעון ללא צורך במפתח, וכעבור שנים ספורות הקימו השניים ביחד את חברת פטק פיליפ.

ב-1868 השיקה החברה את שעון היד הראשון מתוצרתה. פטק פיליפ היתה היה למותג הראשון שהציג חידושים שונים בשעונים. שעוני החברה היו לראשונים שהכילו לוח שנה תמידי, כרונוגרף, מחוג נוסף המיועד למניית השניות, ואפילו התרעה קולית. בהמשך, היו אמונים פטק פיליפ גם על שעוני הקווארץ ועל שעוני היד הדיגיטליים.

השעונים של חצר המלכות

שעוני פטק פיליפ, מאחר והיו מהחלוצים בתחום, שהחלו לייצר את שעוני היוקרה הייחודיים כבר לפני קרוב למאתיים שנים, היו אהודים בקרב מלכים ומלכות בכל העולם, מה שחל בתקופה הויקטוריאנית, כאשר התבקשו לייצר שעון עבור המלכה ויקטוריה, שענדה אותו כתליון או כסיכת קישוט. בהמשך גם אפיפיורים ודיפלומטים חשובים ועשירים אשר יכלו להרשות לעצמם נמשכו לשעוני היוקרה הללו. בתי מלוכה נוספים כמו זה השייך למלך דנמרק ואשתו המלכה, מלך איטליה ועוד בני אצולה, חיבבו את השעונים של פטק פיליפ, עד שאלו הפכו לסמל סטטוס שהוא בגדר חובה אצלם. 

השעונים המיתולוגים שהפכו לפריטי אספנות נדירים

לאחר שכל כך הרבה דמויות בולטות וחשובות רכשו וענדו את השעונים של פטק פיליפ, הרי זה מתבקש שבמרוצת השנים, אלו יהפכו לפריטי אספנות מבוקשים. גורם נוסף התורם לנדירותם הוא שבכל שנות קיומה הארוכות, ייצרה החברה מספר מצומצם של שעונים – 600,000 בלבד. אם זה נשמע לכם הרבה, ועל מנת לסבר את האוזן – זהו ההיקף שחברת רולקס מייצרת בפחות משנה. 

אחד השעונים הנדירים שייצרה החברה, שעון שהיווה בשורה של חדשנות, היה דגם Calibre 89 שהושק בשנת 1989 , לרגל חגיגות 150 שנה לייסוד החברה. 33 פיצ'רים שונים, שכללו מד טמפרטורה, שעת הזריחה ועוד – הפכו אותו לפריט נדיר ומיוחד, שכל אספן שמכבד את עצמו ניסה להניח עליו את ידיו.


כל הנתונים האלה הפכו את השעונים של פטק פיליפ לפריטי אספנות נחשקים ביותר, כאשר פרט מעניין על יחסה של החברה עצמה לשעונים שהיא מייצרת, מגלה כי במכירות פומביות שהן הם נמכרים, היא לא פעם רוכשת אותם בעצמה, ומציגה אותם כחלק מאוסף השעונים הפרטי שלה במוזיאון השעונים שלה.

כל הסיבות לרכוש את שעוני פטק פיליפ, גם מיד שנייה

"לעולם לא תהיו הבעלים האמיתיים של שעון פטק פיליפ, אתם רק שומרים עליו למען הדור הבא." זהו אחד הסלוגנים הידועים של החברה, שהנדירות, לצד ההמשכיות והמורשת של השעונים שהיא מייצרת, חרוטים על דגלה. כאמור, השעונים הייחודיים של פטק פיליפ, זכו בצדק בתדמית היוקרתית והנדירה, שכן ההקפדה על החומרים האיכותיים מהם הם מורכבים, במנגנונים הייחודיים והעמידים ובדגמים המקוריים, מגלמים יחד את הנדירות והאיכות העל זמנית של שלהם.

אם מוסיפים לעניין את גורם הסטייל הבלתי מעורער של הפריטים היוקרתיים הללו, קיבלתם את הפריט המושלם לרכישה גם כמתנה נצחית עבורכם וגם עבור מישהו יקר ללבכם. מאחר והשעונים הללו הם תוצר של איכות בלתי מתפשרת, הם אידאליים גם לרכישה מיד שנייה. 

ישנם פריטים, כמו שעוני פטק פיליפ שהם כה נדירים, עד שערכם עשוי לעלות. מה שאומר שבמידה ותרכשו אחד, חדש או מיד שנייה, ותרצו למכור אותו ביום מן הימים, לא רק שערכו לא יירד, הוא גם עשוי להפוך לפריט אספנות נדיר וערכו אף יעלה. מה שאומר, שתוכלו אפילו לצאת עם רווח מסוים במכירת שעון כזה.

שעוני יוקרה יד 2 צריך לדעת איך, בכמה וממי לרכוש. אם תשכילו לערוך בהם את הבדיקות הנכונות, תזכו בפריט קלאסי שילווה אתכם, או אתם מי שהענקתם לו את השעון – לכל החיים. 

וינטאג' אמיתי – פריט עם סטייל של מביני עניין

לא רק חובבי אספנות, יש אנשים שפשוט אוהבים את הסגנון העתיק, בין שמדובר בעיצוב הבית ובין שמדובר באופנה. פריט כמו שעון יוקרה עתיק, יכול "לסדר לכם את הלוק" ללא מאמץ, גם אם תלבשו ג'ינס וטי שירט. בלתי ניתן להתעלם משעון כזה, רב נוכחות ורושם, והוא מיד יגרום לכם להיראות ולהרגיש כמביני עניין ובעלי טעם טוב.

כמו כן, בעבר שעוני יוקרה נחשבו לפריט גברי מובהק, אך כיום גם נשים מאמצות באהבה את השעונים הללו. בין שעוני פטק פיליפ ישנם מספר דגמים מעודנים למדי, המשלבים זהב במסגרת השעון ורצועות עור עדינות ונאות. אלו יכולים להשתלב בקלות עם המלתחה הנשית ולשדרג את הלוק הכללי והסטייל.

אם החלטתם ללכת על האופציה של רכישת שעון פטק פיליפ מיד שנייה, חשוב מאוד לוודא שמדובר בדבר האמיתי. שעונים כה נדירים – יש רבים המנסים לחקות ולהרוויח על חשבונכם. בחנויות המתמחות במכירות ובתיקון שעונים, יידעו להבטיח לכם לא רק שמדובר בדבר האמיתי, אלא גם לוודא את תקינותו של השעון, ואף לאפשר לכם לשוב ולתקן או להחליף חלקים במידת הצורך. עם פריט שאתם עומדים להשקיע בו כמה אלפי שקלים לכל הפחות – לא משחקים.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.