לא רק רולקס: מותגי שעוני יוקרה שכדאי להכיר

Gotawatch > לא רק רולקס: מותגי שעוני יוקרה שכדאי להכיר

לא רק רולקס: מותגי שעוני יוקרה שכדאי להכיר

נכון שברחבי העולם "רולקס" הוא שם נרדף לשעון יוקרה, ולא בכדי. עם זאת, כדאי להכיר גם את מותג השעונים "פטק פיליפ" שכבר עשה היסטוריה בתחום השעונים. הסיפור העומד מאחורי שתי יצרניות שעוני היוקרה המפורסמות בעולם

שעוני יוקרה הם עולם ומלואו. מדובר בפריטים שיש בהם הרבה מעבר לאסתטיקה ולסטייל, אלא גם לאקססוריז הנושאים מטען רב חשיבות של עוצמה, כוח, כסף, טעם טוב וגם סוג של פריטים שהם מעבר לזמן ולמקום. בשעוני יוקרה יש משהו על-זמני וקלאסיקה מובהקת. 

שעונים לגברים הם פריטים שהיו רלוונטיים גם לפני מאתיים שנה, וגם היום, על אף הקדמה הטכנולוגית שלכאורה מייתרת את הצורך בהם, הם עדיין רלוונטיים ביותר, ולפי התחזית, כך יהיו גם בהמשך. אם בעידן הסמארטפונים, אנשי עסקים ודמויות אחרות עם סטייל חסר פשרות, ממשיכים לענוד על פרק ידם שעוני מחוגים "של פעם", ככל הנראה המגמה הזו תימשך לנצח…

אם כך, מדובר בפריטים הנוגעים לכולם, ועל מנת שתוכלו לבחור את הסגנון והפונקציות המתאימות לכם ביותר, נביא כאן סקירה של מותגי שעוני יוקרה שחייבים להכיר.

המותג המפורסם מכולם – רולקס

נראה שאין באמת צורך להציג את חברת רולקס השוויצרית, כשזה נוגע לשעוני יוקרה, אך עם זאת, כדאי להכיר קצת מהסיפור העומד מאחורי החברה שהפכה להיות למובילה העולמית בתחום.

ההיסטוריה של רולקס קשורה קשר בל יינתק לרוח החזון של האנס ווילסדורף, מייסדה. בשנת 1905, בהיותו בן 24, הקים האנס ווילסדורף בלונדון חברה המתמחה בייצור שעונים. הוא החל לחלום על שעונים שאנשים יוכלו לענוד על פרק כף היד. שעוני היד לא היו מדויקים במיוחד באותו זמן, אך הנס ווילסדורף חזה שהם יכולים להפוך לא רק לאלגנטיים, אלא גם לאמינים.

כדי לשכנע את הציבור באמינות שעוניו החדשניים בהחלט, הוא צייד אותם במנגנונים קטנים ומדויקים מאוד, שיוצרו על ידי חברת שעונים שוויצרית בביין.

בשנת 1908, רשם ווילסדורף את "רולקס" כשם המותג של השעונים שלו, ובשנת 1915 לאחר מלחמת העולם הראשונה, העבירה החברה את בסיס הפעילות שלה לז'נבה שבשווייץ, בשל המצב הכלכלי הלא-טוב בבריטניה. בשנת 1920, הנס ווילסדורף רשם את Montres Rolex SA בז'נבה בשם החברה החדשה, שהפכה בסופו של דבר לרולקס SA. מאז 1960, החברה נמצאת בבעלות קרן הנס ווילסדורף, קרן נאמנות משפחתית פרטית. 

רולקס SA וחברת הבת שלה מונטרס TUDOR SA מתכננים, מפתחים, מייצרים ומשווקים שעוני יד, הנמכרים תחת המותגים רולקס וטודור.

רולקס היא היצרנית הגדולה ביותר של כרונומטרים מוסמכים מתוצרת שוויצרית. בשנת 2005, יותר ממחצית הייצור השנתי של שעונים שהוסמכו על ידי  COSC (החברה השוויצרית הרשמית לכרונומטרס) היו שעוני רולקס. עד היום, רולקס עדיין מחזיקה בשיא תנועות הכרונומטר המוסמכות ביותר בקטגוריית שעוני היד.

בשנת 2018 דירג המגזין "פורבס" את רולקס במקום ה -71 ברשימת המותגים היקרים ביותר בעולם.

במכירות פומביות שנערכו בשנת 2019, נמכרו שלושה שעוני רולקס שנכנסו לרשימת  עשרת השעונים היקרים ביותר בעולם. בפרט, רולקס דייטונה של פול ניומן מחזיקה כיום בתואר השעון השני בשוויו והשעון השלישי בשוויו, אשר שהוצע במכירה פומבית, ונמכר ב- 17.75 מיליון דולר.

פטק פיליפ – החלה כיצרנית שעונים עבור בית המלוכה

ההיסטוריה של שעוני פטק פיליפ, מוכיחה שעוני יוקרה הם לא רק נחלתם הבלעדית של גברים, כאשר בשנת 1851 רכשה המלכה ויקטוריה שעון של היצרנית הנחשבת, בדמות תליון הנמתח על ידי מפתח. שעון פטק פיליפ ייחודי נוסף שהמלכה נצפתה עמו, היה מחובר לבגדיה כסיכת קישוט.  

אם כן, שעוני פטק פיליפ החלו את דרכם בתקופה הוויקטוריאנית, כאשר מלכות, מלכים, אפיפיורים ודיפלומטים, אימצו את שעוני הכיס של החברה. 

בשנת 1868 ייצרה החברה הנחשבת את שעון היד הראשון מתוצרתה. פטק פיליפ היתה הראשונה להחדיר לשעוני היד חידושים כמו מחוג לשניות – חלקי דקה, לוח שנה תמידי, כרונוגרף, התרעה קולית לדקות ועוד. שעוני קווארץ ואף שעוני יד דיגיטליים נרשמו גם הם בהישגי הייצור של החברה.

מה הופך את שעוני פטק פיליפ לכה נדירים ונחשבים?

השעונים של חברת פטק פיליפ נחשבים לנדירים ומיוחדים, מאחר ובניגוד לחברת רולקס, המייצרת מאות אלפי יחידות של שעונים בכל שנה, בפטק פיליפ ייצרו מיום הקמתה ועד היום רק כ-600,000 שעונים.

האיכות חסרת הפשרות, לצד הנדירות ומיעוט הייצור, הופכים את השעונים של פטק פיליפ לפריטי אספנות מבוקשים במיוחד, שמחיריהם מאמירים אל על במכירות פומביות.

גורם נוסף המעצים את הייחודיות והנדירות של השעונים, טמון בכך שהחברה עצמה לא פעם רוכשת את השעונים שייצרה במכירות פומביות, ואלו מוצגים בהמשך במוזיאון החברה ז'נבה. הן הגישה המנחה את החברה בייצור השעונים, והן הגישה השיווקית, משמרות את התפיסה וההבנה שהשעונים הללו הם ייחודיים ועל-זמניים. 

שעוני יוקרה – קלאסיקה שממשיכה להיות רלוונטית גם אחרי עשרות שנים

כפי שוודאי הצלחתם להבין בין השורות, הן שעוני רולקס והן השעונים הנדירים של פטק פיליפ, משווקים ונרכשים ברחבי העולם כבר מאות שנים, וחלק מהפריטים שיוצרו לפני יותר ממאה שנים, עדיין נענדים היום וממשיכים לתפקד ביעילות. זאת הודות לייצור הקפדני, שנעשה מהחומרים האיכותיים ביותר ובהרכבה פרטנית, בעבודת יד, כאשר סוללה שלמה של אנשי צוות מפקחת על פס הייצור של כל שעון ושעון. השילוב של איכות ברמה הגבוהה ביותר, יחד עם  העיצוב האלגנטי והקלאסי, הופך את השעונים הללו לפריטים שיכולים להחזיק שנים ארוכות, וגם לעבור מדור לדור. או כמו הסלוגן המפורסם של שעוני פטק פיליפ "לעולם לא תהיו הבעלים שעון פטק פיליפ. אתם רק שומרים עליו עבור הדור הבא."

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.