איך הפכו שעוני רולקס לנשים – לפריט אופנתי שמשדרג כל לוק?

Gotawatch > איך הפכו שעוני רולקס לנשים – לפריט אופנתי שמשדרג כל לוק?

איך הפכו שעוני רולקס לנשים – לפריט אופנתי שמשדרג כל לוק?


קצת יותר ממאה שנים חלפו מאז שהחלו לייצר בשווייץ את שעוני היד של רולקס. בשל האיכות הבלתי מתפשרת של המותג, עד מהרה הפכו השעונים לסמל סטטוס ורולקס נהיה ליצרן הגדול ביותר של שעוני יוקרה. בארץ ובעולם, עד לאחרונה השעונים הללו, המשמשים כתכשיט לכל דבר, היו מזוהים כפריט "כבד" שמשדר עושר ויוקרה, יש שיגידו מנקר עיניים. עד לשנים האחרונות הוא היה שייך לנחלתם הבלעדית של אנשי העשירון העליון, שנהגו לענוד אותו בהצהרתיות, ממש כמו הווילה הענקית והמכונית המנצנצת.

אבל לאחרונה, הסיפור הזה קיבל "טויסט" בעלילה, והיום מדובר כבר בפריט טרנדי ואופנתי לפני הכל. הוא עדיין יקר ויוקרתי, אבל ענידתו כבר אינה מעבירה את אותו המסר המיושן והכבד, אם כי משהו עדכני ולעתים אפילו קולי.


שעוני יוקרה כבר מזמן לא רק עולם של גברים

בניגוד למותגי יוקרה אחרים, המשמשים כסמל סטטוס ופונים לאוכלוסייה מוגדרת ומסוימת של מוצרי יוקרה ופרימיום, רולקס פונה לקהל מגוון יותר. מפורסמים מתחומים שונים עונדים את השעונים, החל מראפרים, שחקנים וזמרים, ועד מנהיגים פוליטיים בכירים, שחקני גולף וכמובן אנשי עסקים.

כך, בשנות ה-70, שעוני הרולקס היו מזוהים עם דמויות גבריות אייקוניות כמו השחקן פול ניומן, שלאחר שנצפה עונד את השעון היוקרתי, חלק מדגמי רולקס נודעו בשם שעוני "פול ניומן" והפכו לפריט אספנים.
גם דמותו הקשוחה של ג'יימס בונד, ענדה שעוני רלוקס בהתמדה – בתחילה בספרים ובהמשך גם על מסך הקולנוע במרבית הסרטים בסדרה.

ואם נקפוץ קדימה לימינו – ג'יי-זי, הראפר המפורסם ובעלה של ביונסה, הוא גם חובב שעונים מושבע, שאפילו מזכיר את המותגים האהובים עליו בשירים שלו. הכדורגלן דיויד בקהאם, שידוע בסטייל המשובח שלו, ועוד ועוד…

אבל לא רק גברים מתחברים לפריט הדומיננטי הזה. איפה שיש אופנה ותכשיטים, תמצאו כמובן גם נשים. ולא סתם נשים, כאלו שמבינות עניין, כמו ג'ניפר אניסטון, שידועה כאחת השחקניות בעלת הטעם המשובח ביותר בשעונים. בתור חובבת רולקס מושבעת, היא הובילה את הטרנד של שבירת הגבולות בין שעוני גברים ושעוני נשים, כשהיא נצפתה עונדת פעמים רבות שעוני רולקס שנחשבים “גבריים”.

יותר תכשיט משעון שעוני אופנה

מבחינה פונקציונלית, היום אין צורך שימושי בשעון כמובן. הפריט הזה הפך כבר מזמן לתכשיט אופנתי, ובתי האופנה המובילים בעולם לא נשארו חייבים. כך נוצר המושג "שעוני אופנה" (Fashion Watches), שזכו בכינוי הזה בעקבות היצרניות שלהם, שמוכרות יותר בתחום האופנה.

בתי אופנה כמו דיזל, הוגו בוס, אמפוריו ארמני, ראלף לורן וכמובן מייקל קורס, שידועים בפריטי לבוש, תיקים, נעליים ומוצרי עור – החלו להשיק גם שעונים שמוגדרים כ”שעוני אופנה”, במטרה לספק לקהל שלהם אקססוריז יוקרתיים שיוכלו להשלים את ההופעה.

במקביל, החלו לקום בתי אופנה שההתמחות הבולטת שלהם היא ייצור שעונים, כשהבולט ביניהם הוא MVMT.

קיארה אמרה את דברה שעון רולקס הוא הדיבור

אי אפשר לדבר על אופנה, על יוקרה ועל סטייל בלי להזכיר את קיארה פראני האיטלקייה. עם למעלה מ-20 מיליון עוקבים באינסטגרם, היא נחשבת לאחת מבלוגריות האופנה המשפיעות בעולם, שלאחרונה אפילו הנפיקה עצמה בבורסה במילאנו, כדי להפיק רווחים נוספים ממעמדה כאושיית אופנה ולייפסטייל.

על אף היוקרה, פראני תמיד מצליחה לשדר סטייל לא מתאמץ וקולי, במיוחד בצילומים המשותפים עם בעלה הראפר המקועקע עד צוואר, הידוע בכיוניו פדץ. גם כשהיא מדגמנת עבור מותגי יוקרה כמו לואי ויטון ופנדי, היא גורמת לקולקציות שלהם להיראות עדכניות ו"אדג'יות".


כיאה למעמדה, היא לא פעם נצפית עונדת שעוני יוקרה, לרבות שעוני רולקס מוזהבים, שהולמים אותה תמיד, בין שהיא עוטה מעיל פרווה מרשים, ובין שהיא לבושה בקז'ואל בייסיק שכל כך אופייני לה – טי שירט, חצאית ג'ינס קצרה, וכמובן סניקרס צ'אנקיות ובועטות.

אקססורי אחד שגורם לכן להיראות טרנדיות בכל מצב

יש פריטים, שלא משנה מה אתן לובשות, תמיד יגנבו את ההצגה ויקנו לכן מראה כללי של מישהי שמבינה עניין. אלו יכולים להיות משקפי שמש שווים, תיק איכותי וכמובן – תכשיט יוקרתי בולט, שמשנה את כל התמונה. אלמנט אחד כזה יכול לשחרר אתכן מהמאמץ להתלבש בכל יום בשנה. באופן כללי, ההמלצה היא להשקיע בכמה פריטי לבוש בייסיק טובים ובאקססורי אחד שיתפוס את המבט. שעון יוקרה איכותי ומעוצב – יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.

בקולקציית שעוני הנשים של רולקס תמצאו מבחר עיצובים, ובטווח מחירים רחב. מהדגמים הקלאסים ששומרים אמונים לעיצוב המקורי , ועד כאלו עם טאצ' מיוחד כמו צבע רקע ורוד ועוד. טי-שירט, ג'ינס, נעליים איכותיות ושעון רולקס. אין צורך בתוספות.

למה כל זמן הוא זמן טוב להשקיע בשעון רולקס?

שעון רולקס הוא לא רק תכשיט אופנתי, אלא פריט שערכו לא יורד, ואף עשוי לעלות. המחירים של שעוני רולקס משומשים, לא רק שאינם נמוכים מאלו של שעונים חדשים, אלא לעתים קרובות אף הופכים לפריטי אספנות ונמכרים במחירים גבוהים באופן משמעותי. במילים אחרות, כל זמן הוא זמן טוב להתחדש בפריט העל-זמני הזה, שישדרג כל הופעה וישדר יוקרה וסטייל.