שעון יד יוקרתי לגבר – אודמר פיגה מול פטק פיליפ

Gotawatch > שעון יד יוקרתי לגבר – אודמר פיגה מול פטק פיליפ

שעון יד יוקרתי לגבר – אודמר פיגה מול פטק פיליפ

שעוני היד הרגילים של היום יכולים להיות שעונים פשוטים עם השעה ועוד כמה אלמנטים ויכולים להיות שעונים חכמים שמתחברים למכשיר הנייד ומציגים אפליקציות שונות. מעבר להם יש את השעונים היוקרתיים, שעונים של חברות כמו רולקס שהם הרבה מעבר לשעונים ואפילו הרבה מעבר לתכשיטים אלא סמל סטטוס של ממש. השעונים הללו הם שעונים יקרים, שעונים שמתחילם באלפי דולרים ומגיעים גם לעשרות אלפי דולרים, מאות אלפי דולרים וגם למיליוני דולרים.

לא כל אחד יענוד אותם. כשמדובר על שעון יד יוקרתי לגברים, מי שיענוד אותם ירצה להציג את עצמו בחברה כמצליח, כאיש עסקים רב פעילות, כאדם שמשתכר טוב מאוד וכן, כאחד ששייך לחברה מסוימת. יש שעוני יד יוקרתיים רבים לגברים בעיצובים שונים וכמובן של חברות שונות, והנה שתיים מן החברות הללו שמייצרות גם שעונים יוקרתיים לגבר. החברות הללו הן אודמר פיגה ופטק פיליפ.

אודמר פיגה

לא רק חברת רולקס התחילה את דרכה לפני שנים רבות בשוויץ. המונח "כמו שעון שוויצרי" הוא מונח רווח, בגלל שיש כמה חברות שפועלות שם. אחת מהן היא חברת אודמר פיגה, חברה שהוקמה ועודנה בבעלות משפחתית שהוקמה על ידי לואיס אודמר ואדוארד פיגה. החברה הוקמה על ידיהם כבר בשנת 1874 כשאז אודמר ייצר את חלקי המנגנונים ופיגה הרכיב את השעון. שנה לאחר מכן הם כבר רשמו את השם המסחרי של החברה ומהר מאוד החברה הפכה לחברה עם הכי הרבה עובדים בתחום. כבר משנת 1882 יש נציגים של שתי המשפחות בדירקטוריון החברה, ושתי המשפחות ביחד מקבלות את ההחלטות הרלוונטיות.

לחברת אודמר פיגה יש קולקציות שעונים רבות לגברים ולנשים. שתי הקולקציות הידועות ביותר הן ה"רויאל אוק" שהשעון הראשון בקולקציה הזו יוצר בשנת 1972, והוא קרוי על שם ספינת מלחמה בצי המלכותי הבריטי.

הקולקציה השנייה הידועה של חברת אודמר פיגה היא ה"רויאל אוק אופשור" שזו הגרסה הספורטיבית של הקודמת.

פטק פיליפ

גם פטק פיליפ הוא יצרן שוויצרי של שעונים. החברה החלה את דרכה כבר באמצע המאה ה-19 ומאז ועד היום היא הולכת ומתפתחת. חברת פטק פיליק מייצרת בעצמה את רוב הרכיבים שלה ולא מוציאה החוצה את הייצור לחברות אחרות, מכיוון שהיא רוצה לשמור על שם של חברה איכותית וכזה שלא מתפשרת על שום דבר. החברה עובדת תחת התקנים המחמירים ביותר אשר נושאים את חותם ז'נבה.

החברה הוקמה על ידי אנתוני פטק, מי שייצר בתחילת הדרך שעוני כיס. לאחר כמה שנים הוא חבר ליצרן השעונים הצרפתי אדריאן פיליפ, ובשנת 1851 נוסדה חברת פטק פיליפ. 16 שנה מאוחר יותר החברה ייצרה את שעון היד הראשון שלה.

שעוני פטק פיליפ נחשבים לשעונים שיש להם פופולאריות רבה אצל אנשים עשירים כמו גם אספנים רבים ברחבי העולם. את השעונים של פטק פיליפ ענדו אפיפיורים, רוזנים ומלכים כמו גם פוליטיקאים ומדינאים מוכרים מהשנים הללו. הפופולאריות של פטק פיליפ הייתה כה רבה עד שבשנת 1951 החל פטק פיליפ לספק שעונים למלכה ויקטוריה ולחצר המלוכה שלה, כך שמהר מאוד גם חצרות אחרים באירופה הביעו דרישה לשעוני פטק פיליפ.

מה שייחודי בשעונים של חברת פטק פיליפ הוא שהם ייחודיים. החברה לא ייצרה כמות גדולה של שעונים מאז שנוסדה מה שהפך כל שעון שלה למעשה לפריט אספנות של ממש. אם נשווה את כמות הייצור של חברת פטק פיליפ לרולקס, נראה שרולקס מייצרת ביום כאלפים שעונים מה שאומר שהשנה סדר גודל של מעל ל-700,000 שעונים, ופטק פיליפ בכל שנותיה עד היום ייצרה כ-600,000 שעונים.

שעון יד יוקרתי לגבר כפריט אספנות

אז למי מתאים שעון יד יוקרתי לגבר של פטק פיליפ? קודם כל לגבר שאספנות מדברת אליו. שמוצר נדיר עושה לו את זה והוא מעריך שעונים מעין אלו. חשוב לזכור שהשעונים של פטק פיליפ בגלל נדירותם אלו שעונים שערכם עוד יעלה ככל שיעבור הזמן וככל שאותו דגם ילך ויעלם מן העולם, ולכן גבר שקונה שעון של פטק פיליפ, משקיע למעשה. אם הוא ימכור אותו לאחר שנים רבות או יעביר אותו בירושה, סביר להניח שערכו יהיה גבוה הרבה יותר.

לעומת זאת, שעוני אודמר פיגה הם שעונים יוקרתיים אבל פחות מתאימים למי שחושב שנים רבות קדימה. הם בהחלט סמל סטטוס ומציגים את מי שעונד אותם כאדם רם מעלה, אך הם לא נדירים במראם.

עוד הבדל בין הפטק פיליפ לאודמר פיגה הוא האיכות. הפטק פיליפ הוא מותג שעושה שימוש בחומרים איכותיים במיוחד, חומרים שעברו בדיקות רבות ונמצאו הנכונים והחזקים ביותר. חברת פטק פיליפ עובדת אם כן בהתאם לתקנים מחמירים ומייצרת הכול אצלה, שלא כמו אודמר פיגה שיש להם את היתרונות שלהם אבל באיכות ובעוצמה, פטק פיליפ טובים יותר.

אפשר גם שעון יד שנייה

שעון יד יוקרתי לגבר יכול להיות גם שעון מיד שנייה. הוא לא חייב להיות חדש לגמרי והוא לא צריך להיות פחות יפה ופחות איכותי. יש חנויות שמוכרות שעונים כאלו, שעונים שעברו שיפוץ קל או שלא היו צריכים לעבור שיפוץ כזה. אלו שעונים בדרך כלל זולים יותר אלא אם כן הם נדירים, והיתרון הגדול שלהם הוא שהם כבר לא מאבדים כמעט מערכם מכיוון שרק המעבר מחדש ליד שנייה הוא המעבר הדרמטי מבחינת ערך.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.