שמירה על ניקיון שעון יוקרתי

Gotawatch > שמירה על ניקיון שעון יוקרתי

שמירה על ניקיון שעון יוקרתי

שעון יד איכותי הוא, ללא ספק, האביזר היחיד המשלב בין צורה ומראה חיצוני לבין אספקטים של תפקוד ויעילות. אתם יכולים להוציא גם מאות אלפי דולרים על רכישת שעון איכותי. ישנם שעונים שעוקבים אחרי הפעילויות שלכם, פותחים את בקבוקי הבירה שלכם, מקליטים סרטוני וידאו, וגם אומרים לכם באיזה כיוון נמצא הצפון. תוכלו לקבל שעונים עשויים מעץ, שעונים עשויים מפוליאוריטן, שעונים שקופים, שעונים המכילים מילים במקום מספרים ועוד כהנה וכהנה, כל מה שתוכלו רק לחלום עליו. שעון שאתם אוהבים עשוי ללוות אתכם במשך עשורים, אם רק תטפלו בו נכון, וזה, בראש ובראשונה, אומר ניקוי נאות!

ישנם שני חלקים של השעון אותם צריך לשמור נקיים – פני השעון והרצועה שלו.

פני השעון

כדי לנקות את פני השעון, מלאו צלוחית במים חמימים והוסיפו מספר טיפות של חומר ניקוי מתון, כמו סבון כלים עדין. טבלו פיסת עור אייל או מברשת שיניים רכה בתוך מי הסבון, והברישו בעדינות את חלקו העליון של השעון. אתם לא צריכים ללחוץ או לקרצף במרץ, נהפוך הוא. המטרה היא רק לשחרר ולהסיר את הלכלוך והאבק היומי שעלולים להצטבר על פני השעון שלכם.

אם פני השעון שלכם מכילים יהלומים או חריטה, נקו אותם עם צמרון לניקוי האוזניים. הרטיבו קלות את קצה הצמרון והעבירו אותו בעדינות על פני השעון. אין צורך להפעיל כוח, אלא אם כן נראה כי מדובר בלכלוך עיקש במיוחד. וגם כאן, היזהרו – אתם לא רוצה להוריד את הצבע (או את הציפוי של השעון יחד עם הלכלוך!

אם יש לכם שעון וינטג', קחו אותו לניקוי בחנות תכשיטים או בחנות אחרת המתמחה בניקוי שעונים ייחודיים.

שעונים רבים שנוצרו בתחילת המאה ה-20 מכילים רדיום, אשר עלול להיות קטלני. אל תנסו להסיר את זגוגית השעון או לנקות את הלוח, מכיוון שהדבר עשוי לדרוש כלי שענים מיוחדים. כמו כן, ספק רב אם פנים השעון שלכם מלוכלך, שכן הוא אינו חשוף לאוויר, ואם נראה לכם שלוח המחוגים או המחוגים שלכם מלוכלכים, יתכן כי מדובר בבעיה שדורשת טיפול מקצועי מיוחד. כך שכך או אחרת – להסרת זגוגית השעון אין טעם רב.

רצועת השעון

שיטת ​​ניקוי רצועת השעון שלכם תלויה בחומר ממנו היא עשויה, כאשר עור, מתכת, ניילון וגומי הם סוגי החומרים הנפוצים מהם עשויות רצועות השעון. אם ניתן, הסירו את רצועת השעון לפני ניקויה, כך תוכלו לנגב אותה ביסודיות, מבלי לפגוע בפני השעון.

רצועת עור

רצועות עשויות מעור (כולל עורות בעלי חיים כמו פרה, יען או תנין) יש לנגב במטלית לחה מעט. תוכלו להוסיף טיפה של סבון ידיים על המטלית, אם הרצועה מלוכלכת במיוחד או שריח לא נעים נודף ממנה. יבשו בעדינות את רצועת השעון עשיות העור במטלית נקייה ויבשה, לפני החיבור מחדש של הרצועה לקייס. רצועות שעון עשויות עור רגישות יותר לנזקים הנוצרים כתוצאה מזיעה ומלחות מאשר צמידי השעון העשויים מתכת, לכן, הסירו את השעון שלכם כאשר אתם הולכים להתאמן בחדר הכושר, או שאתם מתכוונים לבצע אימון כושר גופני בבית. נגבו את הרצועה היומי בכל יום במטלית יבשה, על מנת להסיר ממנה את כל פסולת שעלולה להצטבר שם.

צמידי מתכת

רצועות שעונים עשויות מתכות, כמו נירוסטה, כסף, זהב ואחרים, עלולות לפתח חלודה (כן, למרות שהן, לכאורה, עשויות להימכר לכם כעשויים מפלדת אל חלד. מתכות נחשבות כמתכת שאינה מחלידה, כאשר היא מכוסה בשכבת תחמוצת המגנה עליה. אבל גם שכבה זו עלולה להפוך לחלודה כאשר קיים חוסר בחמצן. כדי לוודא שהשעון שלכם חשוף לאוויר, גם כאשר אינכם עונדים אותו. המלחים שבזיעה יכולים, אף הם, גם להפוך את רצועות המתכת לחלודות, כך שתצטרכו גם אותן לנקות, כשהפעם, את מקומה של המטלית תופסים מברשת רכה ומים חמימים מסובנים קלות. גם רצועות המתכת צריכות להתייבש לגמרי, לפני שאתם עונדים אותן שוב על פרק היד.

רצועות ניילון

רצועות עשויות ניילון נחשבות לקלות למדי לניקוי – תוכלו פשוט לזרוק אותן לתוך סבב הכביסה הבא שלכם, כל עוד תקפידו להכניס אותן לשקית רשת נפרדת.

רצועות עשויות גומי

רצועות גומי זקוקות לטיפול בדיוק כמו צמידי שעון העשויים ממתכת. גומי, למעשה, סופג זיעה ושומנים, וכאשר הוא אינו מנוקה כראוי, הוא עלול להתייבש ולהישבר. טובלים מברשת שיניים רכה במי סבון חמימים ומנקים את הרצועה מצידה הפנימי ומצידה החיצוני. שטפו את הרצועה במים נקיים והניחו לה להתייבש. אם אתם עונדים את השעון שלכם בים או בבריכה, הקפידו לשטוף אותו בהקדם האפשרי לאחר הטבילה במים. תוכלו גם להשתמש בחומרים המגנים על הגומי, כדי לשמור על רצועה רכ וגמיש, וכדי לסייע במניעת סדקים.

לסיכום

כל הניקיון בעולם לא ישנה דבר, אם לא תאחסנו את השעון שלכם כראוי. שעוני וינטג' רבים נהרסו על ידי עובש או קורוזיה כי הם היו חבויים בתוך תיבת לחה, כהה או שכבו בארון במשך שנים לפני שערכם התגלה. השתמשו בתיבה המיועדת לאחסון שעונים לצורך אחסון לטווח ארוך, והימנעו מחשיפת השעון לתאים קיצוניים של חום, קור או לחות.

שעונים הם מכשירים עדינים! שמרו על השעון שלכם כעת (וזה כולל ביטוח במקרים של שעונים יקרים במיוחד), והוא ילווה אתכם לנצח.

Share with

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.