מחפשים שעון קרטייה? הכירו 8 עובדות מרתקות על המותג הנחשק

Gotawatch > מחפשים שעון קרטייה? הכירו 8 עובדות מרתקות על המותג הנחשק

מחפשים שעון קרטייה? הכירו 8 עובדות מרתקות על המותג הנחשק

למותג היוקרה קרטייה יש היסטוריה ענפה ומאחורי השעונים המעוצבים והיוקרתיים שלו, ישנו סיפור מעניין שהפך קרטייה למותג נחשק כבר כבר יותר מ-175 שנים.

להלן 8 עובדות שאולי לא ידעתם על המותג קרטייה:

1.אחוזת ארטייר בניו יורק הוחלפה ב-100 דולר ומחרוזת פנינים

קרטייה האוס היא אחוזה בת שש קומות השוכנת בצומת של רחוב 52 והשדרה החמישית, באחד מיעדי הקניות היוקרתיים ביותר בעולם. הבעלים הקודם היה מורטון פרימן פלאנט, איל פיננסים נודע ובנו של חלוץ רכבות משגשג.

לפי ה"ניו יורק טיימס", פלאנט, שנרגז מהעלייה של מיזמים מסחריים בשדרה החמישית, כבר הכין כתובת נוספת למגורים כשקרטייה התעניין באחוזה שלו. קרה שאשתו, צעירה ממנו בעשרים שנה ועם עין שאינה ידעה שובע לתענוגות החיים, ראתה מחרוזת פניני קרטייה שהוצגה בכתובת השנייה של קרטייה בניו יורק. זו גם לא הייתה סתם מחרוזת פנינים, אלא סט כפול נדיר מאין כמותו של טבעונים גדולים מהים הדרומי. קרטייה העריך את הפנינים במיליון דולר, שנחשב לשווי דומה לאחוזה.

עדות לסיפור עדיין תלויה בבית קרטייה. ציור של קלאודיה מונרו קר מציג את גברת מייזי פלאנט במלוא תפארתה, עם מחרוזת הפנינים הכפולה סביב צווארה.

עם מותה של פלאנט בשנת 1957, נמכרה אחוזתה במכירה פומבית. בין אוסף התכשיטים הייתה מחרוזת הפנינים הכפולה שלה, שנמכרה ב-181,000 דולר בלבד, שכן עד אז שווי הפנינים פחת על ידי ייצור פנינים מתורבתות. הדבר המוזר הוא שכיום אף אחד לא יודע את מיקומה של השרשרת.

2.שעון תותי פרוטי

מפניני הים הדרומי ועד תכשיטים הודיים.

אחד השעונים הנדירים ומושכי העין של קרטייה שתראו אי פעם הוא יצירה שנעשתה בשנת 1929. בתחילת המאה העשרים, ז'אק קרטייה הוצב בתור המלך של הסניף הבריטי של קרטייה. אחד ההישגים הגדולים ביותר שלו היה הכרה ב"תכשיט בכתר הבריטי", שהיה המונח שבו השתמש כדי לתאר את החיבה הבריטית למושבה לשעבר. ההכרה שלו הולידה סגנון חדש של עיצוב תכשיטים, המושפע מאוד מטכניקות הודיות ומלא באבני חן הודיות בצבעים אקזוטיים כמו אבני ספיר, אבני אודם ואזמרגד. הסגנון הפך ללהיט במהלך שנות ה-20 וה-30, עם יצירות מפורסמות שנעשו עבור המלכה אלכסנדרה, הרוזנת אדווינה מאונטבטן, המלכה אליזבת ואוולין לאודר. רק כמה עשורים לאחר מכן, ב-1970, קיבל הסגנון את השם "תותי פרוטי".

השעון נוצר בשנת 1929 והוא כולל מבחר מסנוור של אבני אמרלד, אבני ספיר, אבני אודם ויהלומים, כולם משובצים בפלטינה, וכוללים תנועת קליבר של LeCoultre 118. כעת הוא בבעלות קרטייה ומוצג ב-Maison Cartier.

3.השעונים של נשיא ארה"ב ג'ון פ. קנדי

נשיא ארה"ב לשעבר, קנדי, היה מעריץ גדול של שעונים עם בעלות על חמישה או יותר שעונים על שמו, כולל בולובה, קרטייה, אומגה ורולקס.

השעון שקנדי היה קשור אליו ביותר היה דגם מלבני שלעתים קרובות מניחים שהוא טנק קרטייה. אבל זה למעשה אומגה "אולטרה דק" והיה מתנה מחברו גרנט סטוקדייל. שעון הקרטייה של קנדי היה דגם עשוי זהב לא ברור שניתן לו כמה שנים קודם לכן על ידי אשתו. אותו שעון קרטייה, לפי הלוס אנג'לס טיימס, הוסר מפרק כף היד שלו על ידי מנתחים בזמן שנאבקו כדי להשאיר אותו בחיים.

4.שעון Secret של קרטייה

לקרטייה אוסף ענק של שעוני תכשיטים אקסקלוסיביים המשמשים כצמידים אקסטרווגנטיים. אין דוגמה מפוארת יותר משעון "Secret" בעל מראה מיוחד במינו בצורת עוף החול. הוא עשוי מזהב לבן ומעל 3,000 יהלומים, בהיקף כולל של יותר מ-80 קראט. זה מוערך בשווי של יותר מ-2 מיליון פאונד.

5.רולקס עבור שעוני קרטייה

בשלב מסוים בשנות השבעים נמכרו קומץ שעוני רולקס בחנויות קרטייה. כחלק מההסכם הורשו קרטייה להדפיס את הלוגו שלהם על החוגה. כיום השעונים הללו נדירים ומגיעים לשוק המכירות הפומביות לעתים רחוקות מאוד, אבל סאבמרינר אותנטי של קרטייה סביר שיעלה על יותר מ-500,000 ש"ח.

6.שעון Crash

שעון ה-Crash הוא אחד הדגמים המוזרים של קרטייה. Do vut, כמו כל שעון אגדי, אפוף מסתורין. השאלה כאן היא ההשראה שלו. המילים הרשמיות של קרטייה הן שהשעון נוצר בהשראת שנות השישים המתנדנדות הרחוקות וחסרות הדאגות. עם זאת, האינטרנט עמוס בסיפורים על סמנכ"ל קרטייה שנהרג בתאונת דרכים, שהפריטים האישיים המעטים שלו ששרדו כללו את ה-Baignoire Allongée שלו, דגם סגלגל מוארך בצורה מוגזמת, שהומס בצורה קשה. לטענתו, קרטייה שמר על השעון ושחרר את שעון crash (התרסקות) כמזכרת.

עם זאת, בשום מקום בהסברים הללו לא מופיע שמו של סלבדור דאלי, שהשעונים המצוירים שלו דומים ללא ספק, ולבטח מילא תפקיד בהשראת ההתרסקות. כך או כך, שעון ה-Crash הפך לסמל. קשה להשיג דגמים מקוריים והם יכולים להימכר במכירה פומבית עבור יותר מ-$100,000. כמו גם דגמי המהדורה המוגבלת מתחילת שנות התשעים.

7.שעון טנק של אנדי וורהול

אייקון אמנות הפופ האמריקאי, אנדי וורהול, היה אספן שעונים רציני. הוא טען שהוא מחזיק יותר מ-300 שעונים בזמנו. במיוחד, הייתה לו משיכה לשעונים נדירים ויוצאי דופן, כולל מספר עצום של דגמי פאטק פיליפ יקרי ערך. היו לו גם שעונים של רולקס, פיאז'ה וקרטייה. קרטייה האהוב עליו היה הטנק שלו, שעליו צוטט פעם כאומר, "אני לא עונד שעון טנק כדי לומר את השעה. למעשה, אני אף פעם לא מתפתל. אני עונד טנק כי זה השעון שצריך לענוד!"

8.שעוני מסתורין

כאשר השעון המסתורי הופיע לראשונה זה היה שיא הטכנולוגיה. נראה היה כי ידיו מרחפות בזכוכית, מונעות על ידי כוחות קסם. למרות האשליה המשכנעת, קסם לא היה התשובה; במקום זאת, הציוד המכני הוסתר בבסיס והיה מחובר לידיים באמצעות מוט זכוכית. הדוגמאות הראשונות של קרטייה, הידועות ביחד בשם "דגם A", הוצגו בשנת 1913. הן נוצרו באמצעות דיסקיות קריסטל מסתובבות גדולות עם הידיים מובנות בהן.

השעונים נבנו בבסיסים משוכללים ומעודנים. באופן לא מפתיע, הם צצים כעת במכירות פומביות עם תגי מחיר עצומים.

כבר שנים רבות ששעוני קרטייה זוכים ליוקרה ותהילה השמורה למותגי עילית. אם אתם מחפשים שעוני יוקרה יד שניה, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בהתאמת שעון היוקרה המתאים במיוחד עבורכם. 

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.