החלו כפריט נשי: ההיסטוריה של שעוני יוקרה לגברים

Gotawatch > החלו כפריט נשי: ההיסטוריה של שעוני יוקרה לגברים

החלו כפריט נשי: ההיסטוריה של שעוני יוקרה לגברים

רכישת שעוני יוקרה לגברים מצריכה ידע והבנה מסוימים. ברוב המקרים מדובר בהוצאה לא קטנה, וכדאי לתת את הדעת ולהבין, ולו על קצה המזלג, מהו הפריט הזה שאתם עומדים לרכוש. 

החל מרמת הדיוק של הכרונומטר ועד לקומפליקציות על החוגה, יש כל כך הרבה מה ללמוד על שעוני יוקרה. 

היסטוריה בקטנה: השעונים בכלל החלו דרכם כתכשיטים נשיים

בעידן הסמארטפונים והשעונים החכמים, כולם יודעים מה השעה. אבל זה לא תמיד היה המצב. למעשה, שעון היד המודרני, כפי שאנו מכירים אותו קיים רק כמאה שנה. הסיפור של שעוני היד החל רק לקראת סוף המאה התשע-עשרה. באותה תקופה, אף גבר שמכבד את עצמו לא היה עונד שעון על פרק ידו. גברים אמיתיים נשאו שעוני כיס.

היו אלו הנשים שענדו שעונים על פרקי כפות הידיים, כאשר אלו זכו ליחס של אופנה חולפת, טרנד אם תרצו, של תכשיטים. למעשה, השעונים הוגדרו באופן כה חד משמעי כפריטים נשיים, עד כדי שהיו גברים שהכריזו שהם ילבשו חצאית לפני שיתפסו אותם עם שעון יד. בעקבות הביקוש הגבוה, המשיכו יצרני השעונים לייצר שעוני כיס, עד שהגיעה המלחמה ושינתה את הכל.

החיילים שהביאו את המהפך

בסוף המאה התשע-עשרה, החלו להתעורר הבעיות הכרוכות בהחזקת שעוני הכיס בקרב חיילים, שנדרשו לבצע פעולות צבאיות אסטרטגיות מתוכננות בקפידה, אך השעונים שלהם, שחמקו מכיסיהם במהלך הלחימה, דרשו מהם תשומת לב רבה מדי.

במטרה לפתור את הבעיה הזו, החיילים החלו ליצור רצועות עור כדי להצמיד את השעונים שלהם לפרק כף היד, כדי שידיהם יישארו חופשיות ללחימה במהלך הקרב. עד מהרה, החל הצי הקיסרי הגרמני להנפיק מכשירים כאלה לחייליו, מה שסייע להם לשפר ולדייק את הביצועים בשדה הקרב. בנקודה הזו החלו להבין עד כמה השעונים הם חיוניים לתפקודם של החיילים במלחמה.

עם שובם של החיילים לביתם, זיהו יצרני השעונים את ההזדמנות להתחיל ולייצר שעוני יד לגברים. 

יצרניות שעונים רבות לא הצליחו לעמוד בביקוש שגבר בבת אחת לשעוני יד לגברים לצרכי לחימה, אבל היתה חברה אחת שקפצה על ההזדמנות הזו בכל הכוח, וזיהתה את הפוטנציאל של השוק המתפתח. היתה זו Wilsdorf & Davis, Ltd., אשר נודעה בשם Rolex בשנת 1915.

כאשר גיבורי מלחמת העולם הראשונה חזרו הביתה כשהם עונדים את "שעוני התעלה", התפיסה הציבורית השתנתה באופן דרמטי. כבר לא היה שום דבר נשי בשעוני היד האלו, ובמיוחד בחיילים שענדו אותם.


בדומה לפריטי אופנה ועיצוב רבים, גם שעון היד הגברי נולד מתוך צורך, אך עד מהרה הוא הפך לסמל של אלגנטיות, קלאס וסטייל.

מעבר לרולקס: עוד מותגי שעוני יוקרה שכדאי להכיר

כאמור, רולקס השוויצרית היא חלוצת תחום שעוני היד, והיא שם נרדף לשעוני יוקרה.  אם כבר יש באמתחתכם שעון של רולקס או אפילו יותר, ישנם עוד כמה מותגי שעונים שכדאי להכיר. אלו הן היצרניות שמייצרות שעוני יוקרה הדומים לאלו של רולקס מבחינת רמת האיכות, העיצובים הנאים, הגימורים המושלמים והחידושים הטכניים.

OMEGA

אומגה הוא מותג שזוכה להשוואה לרולקס לעתים קרובות מאוד, ויש לכך סיבה טובה. שני המותגים ידועים בשעונים היוקרתיים שלהם (במיוחד השעונים המקצועיים), שניהם קשורים מאוד לחסויות ספורט ולסלבריטאים, ושניהם תפסו את שני המקומות הראשונים של שעוני היוקרה השוויצרים הנמכרים ביותר.

בעוד שהקולקציות של שעוני אומגה הן עצומות ומגוונות מאוד, השעונים מסווגים למעשה לארבעה אוספים עיקריים: Speedmaster, Seamaster, DeVille ו-Constellation. עם זאת, אוספים אלה מסתעפים לאחר מכן לתת-אוספים.

Patek Philippe

בדומה לרולקס, פאטק פיליפ נחשבת לאחת מיצרניות השעונים היוקרתיות בעולם. מדובר באחת מיצרניות השעונים הוותיקות בעולם, שרשמה רצף היסטורי של ייצור שעונים מאז היווסדה. יצרנית שעוני היוקרה השוויצרית-צרפתית, שנוסדה ב-1839, נקראה על שם מייסדיה, אנטוני פאטק ואדריאן פיליפ. מאז 1932, החברה נמצאת בבעלות משפחת שטרן בשווייץ והיא נותרה יצרנית השעונים העצמאית האחרונה שנמצאת בבעלות משפחתית. החברה מחזיקה יותר מ-400 אתרי קמעונאות ברחבי העולם ויותר מתריסר מרכזי הפצה ברחבי אסיה, אירופה, צפון אמריקה ואוקיאניה. בין הדמויות הבולטות שאימצו אל חיקן את השעונים של פאטק פיליפ, נרשמו שמות כמו המלכה ויקטוריה, הנסיכה דיאנה, האפיפיור פיוס התשיעי, מארי קירי, אלברט איינשטיין, ג'ון פ. קנדי, נלסון מנדלה, פבלו פיקאסו, פיוטר צ'ייקובסקי, ועוד. נכון לדצמבר 2020, בין עשרת השעונים היקרים ביותר בעולם שנמכרו אי פעם במכירות פומביות, שמונה הם שעוני פאטק פיליפ.

לא יכולים להרשות לעצמכם שעון חדש? יד שנייה היא אופציה מצוינת

זהו לא סוד ששעוני יוקרה, כשמם כן הם – יוקרתיים ויקרים, ומגיעים עם תג מחיר המונה לפחות 5 ספרות בדרך כלל. במקרה שידכם אינה משגת, או שאתם כן מעוניינים בשעון יד יוקרתי, של רולקס או מבית היוצר של אחד המותגים המובילים בתחום, שווה להיפתח ולהכיר את האופציה של שעוני יוקרה יד שניה. לא חסרות סיבות להעדיף את האפשרות הזאת. קודם כל, כמובן, המחיר. נכון, שעוני יוקרה אינם פריטים זולים גם כאשר הם נמכרים מיד שנייה, אך עדיין ההבדל במחיר הוא כה משמעותי ודרמטי, מה שהופך את הסיפור להרבה יותר נגיש ואפשרי. כמו כן, תשמחו לשמוע ששעוני יוקרה הם איכותיים ועמידים במיוחד, כך שטיבם עשוי להישמר לאורך שנים רבות. במילים אחרות, יתכן מאוד שיש לכם את האפשרות לרכוש שעון במצב חדש לגמרי, במחיר של שעון משומש, ולהרוויח מכל הכיוונים. היבט נוסף הוא ערכם של השעונים שכמעט אינו נפגע במרוצת השנים, מה שאומר שהסיכוי שאם ביום מן הימים תרצו למכור את שעון היוקרה שברשותכם, תוכלו לעשות זאת עם רווח נאה. 

התחילו להקליד ולחצו ENTER לחיפוש

Shopping Cart

אין מוצרים בסל הקניות.